ادامه انتقادات صریح قالیباف از نخست وزیران/ غافلگیری وزارت بهداشت در حوزه پزشکی غیرقابل قبول است.

ادامه انتقادات صریح قالیباف از نخست وزیران/ غافلگیری وزارت بهداشت در حوزه پزشکی غیرقابل قبول است.

روز جدید رئیس مجلس گفت: رئیس شورای اسلامی گفت: سال هاست که داده ها در سامانه تیتک موجود است و نیازهای ماهانه و انواع بیماری ها در کشور مشخص است. بنابراین تعجب در این مورد قابل قبول نیست.

محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه 3 آبان ماه) در صحن علنی مجلس در جریان بررسی روند اجرای طرح دارو و دلایل کمبود در بازار پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت و نظرات به نمایندگان مردم گفت: امروز مهمترین مسئله این است که کمبود دارو داریم. گزارش کمیسیون و بررسی های انجام شده در این زمینه نشان می دهد که در هماهنگی بین نهادها مشکلاتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: سامانه تیتک داده های چندین ساله دارد، نیاز ماهانه و انواع بیماری ها در کشور مشخص است. بنابراین تعجب در این مورد واقعا قابل قبول نیست.

رئیس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع سلامت به قدری مهم است که هم دولت و رئیس جمهور و هم مجلس و کمیسیون بهداشت به آن حساس هستند. ما وزیر بهداشت را مسئول این هماهنگی ها می دانیم و دولت و مجلس نیز در خدمت این وزارتخانه هستند تا در ابتدای زمستان که حدود 90 نوع دارو کمبود دارد، این اتفاقات تکرار نشود. و تهیه بیش از 300 نوع دارو دشوار است.

کلیباف با بیان اینکه این بخش باید با احتیاط از تکرار این نواقص در فصل زمستان جلوگیری شود، گفت: مجلس آماده همکاری با وزارت بهداشت است. همانطور که وزیر بهداشت در بیانیه خود خاطرنشان کرد، سازمان های بیمه گر، بیمه سلامت و نیروهای مسلح همگام با زمان به وظایف خود عمل می کنند. این در حالی است که بیمه سرپایی و بیمارستانی با تأخیر در ورود داده ها که یکی از مشکلات موجود است.

وی در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: امیدوارم مشکل سلامت را که مشکل جدی است حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید