نحوه ارزشیابی معلمان غیرقابل قبول است

نحوه ارزشیابی معلمان غیرقابل قبول است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی گفت: نحوه اجرای قانون ارزشیابی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش مورد قبول مجلس تصویب کننده این قانون نیست و حتی معلمان نیز مشمول این طرح نمی شوند.

رضا حاجی پور در حاشیه تجلیل از معلمان نمونه شهرستان آمل در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: انتظاراتی که شورای اسلامی از دولت، سازمان استخدامی و سازمان مدیریت برنامه و بودجه برای معلمان برای رسیدن به حقوق اولیه خود، توسط وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ به اشتباه اجرا شد، پذیرفته نشد!

وی افزود: مجلس، لایحه ارسالی دولت در کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور نمایندگان سازمان امور استخدامی، دیوان محاسبات، سازمان مدیریت برنامه و بودجه و پشتیبانی سرمایه انسانی کشور مورد بحث و بررسی همه جانبه قرار گرفت. وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و معلمان در مورد نتیجه نهایی و تایید همگان در صحن علنی شورای اسلامی به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی ادامه داد: طرح رتبه بعدی معلمان بدون شک در کشور در 100 سال گذشته بی سابقه بوده که با حمایت دولت سیزدهم و تلاش های دولت سیزدهم به عنوان قانون تصویب شد. مجلس یازدهم، اما متأسفانه در اولین گام از روند اجرای آن، وزارت آموزش و پرورش در مسیر اجرا ضعیف عمل کرد.

حاجی پور گفت: متاسفانه فضایی را در وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ ایجاد کردند که در عین حال متولیان امر از اطلاعات اولیه معلمان بی اطلاع بودند.

و افزود: به عنوان مثال از معلمی با 20 و 25 سال سابقه درخواست می شود که مدارک و گواهینامه های شما را در سامانه اعلام شده بارگذاری کند که تا به حال در هیچ وزارتخانه و دستگاه اجرایی کشور انجام نشده است.

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی مدارک معلم و آموزش و پرورش هنگام ورود به این مجموعه ارائه شد و اگر قرار بود بررسی و درخواست جدیدی صورت بگیرد که در قانون اضافه یا ذکر کردیم.

چهار درخواستی که معلمان در پرونده خود داشتند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی به 4 درخواستی که در پرونده تمامی معلمان وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، اضافه کرد: سابقه خدمت معلمان در دوران خدمت، بخش دوم آموزش هایی که دریافت کرده اند. در طول خدمت در آموزش و پرورش، از جمله بدون وقفه. جالب است که همه آنها در مراکز تربیت معلم که مستقیماً با آموزش و پرورش مرتبط هستند بودند و واقعاً با این تعداد معلم در کشور و طبق قانون هیچ درخواست و بارگذاری مدارک جدیدی درخواست نشد.

حاجی پور به بند سوم این بند اضافه کرد و گفت: مدارک تحصیلی گذرانده در مقاطع تحصیلی پس از متوسطه که طبیعی است هر فرد با مدرک جدید به کارفرمای شهر محل سکونت خود ارائه کند. در فایل موجود است و موجود است.

وی افزود: ارزیابی هایی که به عنوان بند چهارم انجام شد که در واقع همه این مواردی است که به صورت سیستمی از معلمان وزارت علوم خواسته می شود در سوابق استخدامی معلمان موجود بود که متأسفانه باعث شکایت و اعتراض معلمان در حین اجرا شد. .

معلم با مدرک دکتری بدون رتبه!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات و گلایه های مهم معلمان اعلام رتبه بود که مشخص نبود چه استانداردی مطرح شده است، گفت: معلمی با مدرک دکتری. اعلام کرد که در این طرح به او رتبه ای داده نشده است. متأسفانه اینها مواردی بود که نمونه آن در سطح کشور زیاد بود.

حاجی پور با بیان اینکه شیوه اجرای طرح ارزشیابی معلمان مورد قبول شورای اسلامی قرار نگرفت، تصریح کرد: باید این فرصت مجدد داده شود تا وزارت آموزش و پرورش به کار خود بازگردد و با رفع اشکالات، مدیریت و عادلانه عمل کند. تا معلمان پس از سالها به حق واقعی خود دست یابند.

وزیر جدید باید وزیر آموزش و پرورش باشد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در بخشی دیگر به انتظارات مجلس در خصوص پیشنهاد وزیر از دولت اشاره کرد و گفت: سران کلاب در دیدار اخیر خود با معلمان بر ثبات مدیریت در وزارتخانه تاکید کردند. آموزش و پرورش و رئیس مجلس نیز در خصوص این درخواست با رئیس جمهور دیدار کردند. و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز انتظار دارد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آموزش و پرورش باشد که مراحل مختلف را هم در درجات و هم در سطوح مختلف این مجموعه گذرانده باشد و از نظر ماهیت و بدنه آموزش و پرورش باشد. مورد علاقه معلمان و نظام آموزشی کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید