رئیس کانون صنفی معلمان: امروز دانش آموزان با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند. ما از مصیبت آنها آگاه هستیم

رئیس کانون صنفی معلمان: امروز دانش آموزان با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند.  ما از مصیبت آنها آگاه هستیم

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به شرایط سخت معیشتی طلاب، همسران طلاب را به همراهی طلاب در این شرایط سخت اقتصادی توصیه کرد و ابراز داشت: امروز طلاب صورت خود را از سیلی سرخ نگه داشته اند و می دانیم. در مورد شرایط سخت آنها

سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم عمامه گذاری دسته جمعی طلاب مدرسه امام محمد باقر (علیه السلام) که به میزبانی مسجد مقدس جمکران و در محل تالار شهید سلیمانی این مسجد برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت. کرامت از طریق شرح حدیث امام رضا علیه السلام – توضیح داد: علی بن موسی الرضا علیه السلام در حدیثی می فرماید: «بنده حقیقت ایمان را کامل نمی کند تا دارای صفات باشد. وحدت در دین و تقوا، در زندگی و صبر بر فقرا است.

وی ادامه داد: به فرموده معظم له به کمال عبودیت نمی رسد مگر اینکه سه ویژگی داشته باشد. اولین ویژگی، درک عمیق دین است. معرفت در دین به معنای درک جامع از معرفت است که به دین باز می گردد; نه فقط فقه که در حوزه به آن می گویند.

طلبه باید به تمام معارف دین مجهز باشد تا بتواند سخنگوی دین باشد

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: سطح علمی مورد انتظار علی بن موسی الرضا (علیه السلام) بالا نیست. مخاطب امروز ما مردم عادی نیستند. مخاطب امروز ما انجمن های علمی و دانشگاهی هستند. طلبه باید به تمام معارف دینی مجهز باشد تا بتواند سخنران دین در جلسات علمی باشد.

دانش آموزان مجبور نیستند به دوره های معمولی بسنده کنند

وی تصریح کرد: دانش آموزان نباید به دروس معمول مدرسه اکتفا کنند. آنها باید از لحظه لحظه زندگی و حتی تعطیلات خود استفاده کنند. زیرا در روز قیامت وحشتناک باید پاسخگوی جان خود باشند. اگر از زمان خود به درستی استفاده کنید می توانید شخصیت کاملی داشته باشید و این امکان پذیر است.

امام جمعه قم افزود: دومین ویژگی مؤمنی که پیامبر در این حدیث نورانی به آن اشاره می کند، تدبیر زندگی و معیشت است.

وی با اشاره به شرایط سخت معیشتی دانشجویان، همسران دانشجویان را به همراهی دانشجویان در این شرایط سخت اقتصادی توصیه کرد و ابراز داشت: امروز دانشجویان صورت خود را از سیلی سرخ نگه داشته اند و از شرایط سخت آنها باخبریم.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری آخرین عنصر تکمیل کننده ایمان به کلام امام رضا (علیه السلام) را صبر، صبر و تحمل در برابر سختی ها خواند و ادامه داد: امام رضا (علیه السلام) در حديث ديگري كه از او درباره بهترين بندگان سؤال شد. ممکن است، می گویند «الذین إذا احسنوا استبشروا» یعنی وقتی کار خیری کردند و به وظیفه خود عمل کردند، از ته دل راضی باشند. «واضا اساووا استغفروا» و اگر خطایی پیش بیاید سریع به خانه خدا می روند و آن را تهیه می کنند. «وَ إِذَا تَشْکُرُونَ» زبان شکر دارند و بر کافران نعمت نمی دهند. «وَ إِذَا أَصْبَرُونَ» وقتی مشکلی برایشان پیش می آید، دل نمی کنند و ثابت قدم می مانند. «و اگر عصبانی هستی ببخش». و هنگام ناراحتی و عصبانیت، انتقام نمی جویند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه امام محمد باقر علیه السلام شهر مقدس قم توسط آیت الله حسینی بوشهری و خادم جمکران برگزار شد. مسجد.