رویکرد دستگاه قضایی حمایت از فعالان اقتصادی است



من گزارش میدم آژانس اطلاعات وزارت امور خارجه به گفته این سازمان منطقه آزاد ماکوناصر عتباتی روز چهارشنبه در سومین جلسه حمایت حقوقی از سرمایه گذاران استان آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو افزود: شهرستان ماکو در سطح استان موضوعیت ندارد، بلکه در سطح کشور و مطابق با کار قضایی است. این ویژگی های منحصر به فرد منطقه آزاد ماکو مشاهده می شود.

وی منحصر به فرد بودن منطقه آزاد ماکو را نیازمند تدابیر ویژه عنوان کرد و افزود: این منطقه ظرفیت بالایی برای رشد اقتصادی استان دارد و می توان با همت جهادگران و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی را به مقام اول رساند. اقتصادی آورده است

وی ظرفیت آذربایجان غربی را از نظر گردشگری، تنوع قومیتی و فرهنگی، منابع معدنی، موقعیت ژئواستراتژیک و نیروی انسانی بی بدیل خواند و خاطرنشان کرد: جای توسعه و رشد استان بسیار است و همه مسئولان باید جهادی کنند. به گونه ای کار کنند که کمبودها باید جبران شود.

عتباتی جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو را بسیار مهم دانست و افزود: وقتی سرمایه گذاری در این منطقه به هر نحوی آماده شد باید مشکلات و موانع را نیز با کمک نهادهای ذیربط برطرف کنیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: در صورت رشد تولید و اشتغال زایی بدون شک جرایم و آسیب ها نیز کاهش می یابد و آمار جرایم کاهش می یابد.

عتباتی گفت: منطقه آزاد ماکو به عنوان جبهه ای برای نظام جمهوری اسلامی از همه امکانات برای رشد سرمایه گذاری، گردشگری و تجارت بین المللی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه قوانین و بخشنامه ها باید به نفع تولیدکنندگان تفسیر شود، افزود: زیرساخت های حمل و نقل، جاده ها و تلویزیون و همچنین منظر شهری مرزهای ورودی ایران باید همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، با صبر و دوستی مردم، امروز شاهد آزادی و عزت نظام جمهوری اسلامی در سطح جهانی هستیم.

حسین مجیدی با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی برای ما افتخار بزرگی است خاطرنشان کرد: با جدیت بر ورود واحدهای بیکار در چرخه تولید در استان نظارت داریم.

وی برگزاری نشست های تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران عامل را خواستار شد و گفت: حمایت از واحدهای تولیدی وظیفه و مسئولیت قوه قضائیه است چرا که نجات کشور با فعالیت اقتصادی در همه امور گره خورده است.

مجیزی گفت: سال گذشته با حضور مستمر 40 واحد تولیدی مشکلات آنها در محل بررسی و رفع و 26 جلسه برای واحدها تشکیل شد.

وی از 120 راهکار عملی و موثر برای تفکیک واحدهای تولیدی استان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: 9 هزار شغل در استان با پیگیری های دستگاه قضایی تثبیت شده و 2 هزار زندانی آزاد شده در واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند. .

در این جلسه به مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی رسیدگی و حکم قضایی برای رفع مشکلات آنها صادر شد.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها