شناسایی عملکرد فعالان اقتصادی تنها از طریق دستگاه های متصل به حساب های مالیاتی امکان پذیر است


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885034

جعفر قدری گفت: شناسایی عملکرد فعالان اقتصادی تنها از طریق دستگاه های پوز و دستگاه های مرتبط با حساب های مالیاتی امکان پذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز درباره بازخورد شیوه جدید تعیین مالیات گفت: در گذشته مالیات اصناف و بخشی از وصول ادارات توزیع به صورت محاسباتی و با افقی تعیین می شد. افزایش و در قالب سالانه، در حالی که کاملا اشتباه بود زیرا مالیات برابر با عملکرد فعالان اقتصادی است.

وی افزود: شناسایی عملکرد فعالان اقتصادی تنها از طریق دستگاه های پوز و دستگاه های مرتبط با حساب های مالیاتی امکان پذیر است.

کادری تصریح کرد: ممکن است در شیوه جدید تعیین مالیات برای اصناف مشکلاتی وجود داشته باشد که بخشی از پرداخت ها با چک است و پرداخت نقدی مشتریان اخلالگر است.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی با توجه به نواقصی که در روش جدید تعیین مالیات وجود دارد، می تواند با فروش نقدی برخورد کرده و در محاسبات چک هایی که به حساب فعالان اقتصادی درج می شود، وارد شود. اتفاق خواهد افتاد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه برخی اصناف ممکن است مشتریان خود را مجبور به خرید نقدی و یا دریافت چک از آنها کنند، اما این امر اکنون به عنوان ضعف نظام مالیاتی تلقی می شود، اما به تدریج در حال تبدیل شدن به آن است. حل شود و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید