ساخت شهربازی بر عهده شهرداری تربت جام است/ تعطیلی تنها پارک کوچک این شهر


ساعت: 08:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890407

گلایه اهالی تربت جام از کمبود امکانات تفریحی؛

پس از گلایه شهروندان تربت جام مبنی بر کمبود امکانات تفریحی و تعطیلی تنها پارک کوچک این شهر، مسئولان این شهر مرزی از عدم امکان ساخت شهربازی در این منطقه خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; امروزه دانشمندان بر اساس پیش فرض های علمی ثابت کرده اند که تفریح ​​و مسافرت یکی از نیازهای اساسی جامعه است و جامعه ای که مکان مناسبی برای تفریح ​​نداشته باشد با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد که برای حل آن باید میلیاردها هزینه کرد.

در روزهای طولانی تابستان و فرا رسیدن فصل تفریح ​​کودکان و مدرسه، شهربازی ها و فضاهای سبز شهری از مهم ترین دیدنی هایی است که باعث می شود خانواده ها ساعت ها در این مکان های تفریحی بگذرانند تا آرامش جسمی و روحی را برای خود و فرزندانتان ایجاد کنند. .

شهربازی پارکی متشکل از وسایل تفریحی برای سرگرمی گروه زیادی از مردم است که از امکانات تفریحی بیشتری نسبت به پارک ها یا زمین های بازی معمولی شهر برخوردار است.

ساخت شهربازی که کودکان بتوانند در آن بازی کنند و انرژی خود را آزاد کنند و فضایی مفرح برای خانواده ها و رفاه آنها ایجاد کنند، یکی از نیازهای زندگی شهری است.


706441cb 561e 42ce 956b 62cc0a17ddd1 خبر خاکستری

زمانی که جوانان مکان خاصی برای گذراندن اوقات فراغت خود ندارند، تمایل به سرگرمی های نامناسب دارند یا به آنها روی نمی آورند که این امر می تواند منجر به افزایش آسیب های اجتماعی شود.حضور در جمع های دوستانه، پیاده روی بی هدف در خیابان یا بازدید از قلیان سراها.


درباره بسته شدن تنها پارک کوچک شهر

با نگاهی به مراکز تفریحی و ورزشی تربت جام می توان به این نتیجه رسید که تنها پارک کوچک شهر که با همین چند اسباب بازی بچه ها را به وجد آورده بود نیز تعطیل است.

یکی از شهروندان تربت جام آقای کیوانی در این خصوص گفت: در تربت جام امکانات تفریحی برای کودکان، نوجوانان و جوانان وجود ندارد و وجود شهربازی برای هر شهری ضروری است. زیرا کودکان برای بازی در اوقات فراغت خود به چنین فضاهایی نیاز دارند.

وی با انتقاد از نبود شهربازی در شهرک تربت جام گفت: به دلیل نبود شهربازی مناسب مجبور به استفاده از وسایل بازی تعبیه شده در برخی نقاط شهرک و برخی پارک ها هستیم که بسیاری از آنها فرسوده هستند. انتظار داریم شورای شهر شهربازی استاندارد بسازد.


ساخت شهربازی از عهده شهرداری تربت جام خارج است

در ادامه جمشیدی فرماندار ترباجم با بیان اینکه احداث شهربازی در این شهر مستلزم هزینه های زیادی است و قطعا با توجه به شرایط موجود از عهده شهرداری خارج است. وی گفت: اگر شهرداری توان مالی خوبی داشته باشد و بتواند شهربازی استاندارد بسازد چه بهتر از این؟ اما در این شرایط باید بپذیریم که ساخت شهربازی از عهده شهرداری خارج است.

وی تصریح کرد: درخواست من از مردم بومی که واقعاً توان مالی خوبی دارند این است که برای ایجاد مکان هایی برای گذران اوقات فراغت نوجوانان و کودکان سرمایه گذاری کنند و ما آمادگی داریم برای صدور مجوزهای لازم کمک کنیم و شهرداری هم می تواند. موضوع تامین زمین باید همکاری لازم را داشته باشد و زیرساخت هایی مانند آب، برق و گاز فراهم شود تا سرمایه گذار بدون مشکل در این زمینه شهربازی استاندارد را به افتخار مردم تربت احداث کند.

فرماندار تربت جام تصریح کرد: یکی از سرمایه گذاری هایی که منطق اقتصادی دارد سرمایه گذاری در حوزه تفریح ​​و شادی است و الحمدلله زمینه در تربت جام فراهم است.

و افزود: شهرداری زمین را اهدا کند و سرمایه گذار آن را بسازد. با توجه به اینکه در زمینه توسعه زیرساخت های شهری شرایط خوبی وجود دارد می توانیم در پرداخت تسهیلات نیز کمک کنیم تا انشالله یکی از خواسته های جدی نوزادان، نوجوانان و کودکان این شهر محقق شود. .


1758b6c6 f2d4 4028 b50c 9276c15636bc خبر خاکستری

این گزارش سرآغاز ضربه ای به مسئولان است که برای نوجوانان و نسل جوان چیزی از اوقات فراغت باقی نمانده است و باید دستی بر تفرجگاه ها از جمله پارک های شهر گذاشت تا جلوی افزایش این تعداد گرفته شود. جذب جوانان در قلیان‌خانه‌ها و تهدیدی برای سلامت خانواده‌ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید