سازمان جهانی بهداشت: تاج کامل نیست / از omicron غافل نشوید

سازمان جهانی بهداشت: تاج کامل نیست / از omicron غافل نشوید

روز جدید تادروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، به خبرنگاران در مقر این سازمان در ژنو گفت: این همه گیری تمام نشده است و ممکن است سویه Omicron نسبتاً شدید باشد، اما نسخه فعلی که یک بیماری خفیف است گمراه کننده است. .

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که اپیدمی تاج هنوز تمام نشده است، زیرا فرانسه، آلمان و برزیل رکوردهای جدیدی را در 24 ساعت گذشته ثبت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تادروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی به خبرنگاران در مقر این سازمان در ژنو گفت: همه گیری تمام نشده است و سویه Omicron ممکن است نسبتاً شدید باشد، اما دیدگاه غالب این است که این یک بیماری خفیف است. .، گمراه کننده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین هشدار داد که omicron باید به عنوان یک بیماری خفیف نادیده گرفته شود، زیرا سویه غالب کووید پس از شناسایی اولین بار در آفریقای جنوبی در ماه نوامبر، همچنان شیوع جدیدی از آمریکای لاتین تا شرق آسیا دارد.

استفاده گسترده از omicron در سرتاسر جهان، برخی از دولت ها را بر آن داشته تا ضمن تسریع انتشار واکسن های تقویت کننده واکسن، اقدامات جدیدی را انجام دهند.

اروپا در مرکز شیوع های هشدار دهنده جدید قرار دارد، به طوری که تعداد مبتلایان در آلمان به بیش از 100000 افزایش یافته است و فرانسه نیز در روز سه شنبه نزدیک به نیم میلیون مورد را گزارش کرده است.

هفته گذشته پنج میلیون مورد در اروپا گزارش شد و سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که Omicron می‌تواند نیمی از اروپایی‌ها را تا ماه مارس آلوده کند و بیمارستان‌های سراسر اروپا را پر کند.

به گفته مقامات آلمانی، 112 هزار و 323 مورد ابتلا به ویروس کرونا و 239 مورد مرگ در روز سه‌شنبه گزارش شده است که در بیش از 70 درصد موارد اومیکرون رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید