سازمان بهداشت جهانی: Omicron اثربخشی واکسن را کاهش می دهد

سازمان بهداشت جهانی: Omicron اثربخشی واکسن را کاهش می دهد

روز جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید که سویه omicron سریع‌تر منتقل می‌شود و اثربخشی واکسن را ضعیف می‌کند اما علائم خفیفی را در بیمار ایجاد می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که سویه omicron مسری تر از دلتا است و اثربخشی واکسن را کاهش می دهد، اما طبق داده های اولیه نمی تواند علائم شدید ایجاد کند.

سویه دلتا که برای اولین بار در اوایل سال جاری در هند شناسایی شد، عامل اکثر عفونت‌های ویروس کرونا در سراسر جهان است. اما به رسمیت شناختن سویه Omicron با جهش بالا در آفریقای جنوبی، کشورهای سراسر جهان را بر آن داشت تا ممنوعیت سفر را برای کشورهای آفریقای جنوبی اعمال کنند و محدودیت‌های داخلی را مجدداً برای کاهش شیوع آن اعمال کنند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، سویه Omicron از 9 دسامبر در 63 کشور شناسایی شده است. انتقال سریع این سویه کروناویروس نیز در آفریقای جنوبی، جایی که دلتا کمتر رایج است، و در بریتانیا، جایی که دلتا سویه غالب است، مشاهده شده است.

با این حال، این گزارش تاکید می‌کند که کمبود اطلاعات به این معناست که نمی‌توان گفت که آیا میزان انتقال سویه omicron به این دلیل است که آسیب‌پذیری کمتری نسبت به پاسخ‌های ایمنی دارد، تحمل پذیری بالاتری دارد یا ترکیبی از آن است. دو . .

به گزارش ایسنا، با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سویه omicron ممکن است اثر واکسن را روی ویروس کاهش دهد و از انتقال آن جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید