سبزه پسته میخوای؟ 250 میلیون تومان غیر ممکن

سبزه پسته میخوای؟  250 میلیون تومان غیر ممکن

این صفحه ای شبیه به همه پیج های انگیزشی در اینستاگرام است، در مورد روانکاوی و قدرت ذهن و ناخودآگاه می نویسد و از اینکه انوشه انصاری به فضا رفته است، به این نتیجه می رسد که با “اراده” می توانید هر کاری را انجام دهید. خواستن، حتی “رنگ چشمت را عوض کن” و خوب، خیلی منطقی نیست. به گزارش رویداد۲۴، حداقل مشتریانی که فیلم های بعد از جراحی خود را در این صفحه می بینند، اذعان دارند که «اگر بخواهی، می توانی».

صفحاتی از این دست در اینستاگرام کم نیستند. از وبلاگ نویسان زیبایی گرفته تا پزشکان چشم، با هشتگ هایی مانند «زیبایی»، «عزت نفس»، «خودشناسی» و «سلامت»، مشغول تولید محتوا در مورد یک جراحی نه چندان رایج و بسیار گران قیمت هستند که «زندگی شما را تغییر می دهد» آهسته آهسته” و به سادگی با “تغییر رنگ چشم”.

رنگ چشم در واقع اصطلاحی است که برای رنگ عنبیه استفاده می شود. عنبیه می تواند سبز یا آبی باشد، اما در نتیجه تولید ماده ای به نام ملانین که رنگدانه پوست و مو است، بیشتر قهوه ای تا سیاه به نظر می رسد تا سبز و آبی. فناوری لیزر اکنون به نقطه ای رسیده است که می تواند سلول های تولید کننده ملانین را در چشم از بین ببرد تا رنگ زیر ملانین آشکار شود. این روش جراحی تغییر رنگ چشم زمان بر است و به دلیل عوارض جانبی آن کمتر توسط بیمارستان های معروف چشم و پزشکان توصیه می شود در حالی که اکثر تبلیغات تغییر رنگ چشم در اینستاگرام و جاهای دیگر همین روش را توصیه و اعمال می کنند.

به دلیل مقاومت در برابر تخریب سلول های تولید کننده ملانین در چشم، روش های دیگری برای تغییر رنگ چشم ابداع شده است، به طوری که حتی اگر وسواس و نگرانی دارید، همچنان رنگ چشم را تغییر می دهید. آنها آن را “خالکوبی چشم” می نامند، آنها با لیزر سوراخی در قرنیه ایجاد می کنند و رنگدانه های چشم را به همان رنگ به عنبیه تزریق می کنند. با این شانس، مسیر تغییر رنگ چشم شما کوتاه می شود. کتابچه ای به شما می دهند که در آن می توانید بین رنگ هایی که وارد ایران می شوند یکی را انتخاب کنید، مثلاً اگر چشمانتان سبز یا سبز زمردی یا لاجوردی یا سرو است. پسته ای یا عسلی یا آبی مدیترانه ای!

روش های تغییر رنگ دائمی چشم

در حال حاضر، علاوه بر استفاده از لنزهای تماسی، حداقل چهار راه برای تغییر رنگ چشم وجود دارد. تغییر رنگ چشم با قطره به گونه ای که با استفاده طولانی مدت از قطره های رنگی بتوانید رنگ چشم را به مدت دوازده تا بیست و چهار ماه به رنگ قطره ای که استفاده می کنید تغییر دهید. حداقل شانزده رنگ مختلف قطره تغییر رنگ چشم در بازار وجود دارد. انواع سبز و آبی بیشتر رایج است، اما رنگ هایی مانند قرمز نیز به طالبان فروخته می شود. قیمت این قطره ها متفاوت است، بسته به اینکه از کجا و چگونه وارد کشور شده اند و در کجا به فروش می رسند، تا چند میلیون تومان هم قیمت دارند. اما صفحات اینستاگرام آنها تا بسته 600 هزار تومانی به فروش می رسد. پس از از بین رفتن اثر قطره، باید مدتی دوباره از قطره استفاده کنید تا رنگ چشم دوباره تغییر کند.

روش دوم استفاده از عنبیه مصنوعی است. این عنبیه ها که در رنگ های مختلف در بازار موجود هستند، با جراحی روی عنبیه اصلی قرار می گیرند و مانند لنزها عمل می کنند، با این تفاوت که فقط عنبیه را می پوشانند.
مدرس زاده، نایب رئیس انجمن چشم پزشکان ایران، می گوید: این جراحی به دلیل عوارض زیاد، کمتر برای مصارف زیبایی در ایران استفاده می شود. این در حالی است که در تبلیغات اینترنتی که برای این عمل داده می شود، قیمت این عمل را بین پنج تا ده میلیون تومان می گویند، در برخی آگهی ها قیمت های بالاتر تا 25 میلیون تومان برای این عمل ذکر شده است.

روش سوم تغییر رنگ چشم با از بین بردن سلول های تولید کننده ملانین است. زمان بر بودن تغییر رنگ چشم و نامشخص بودن رنگی که در نهایت از زیر لایه ملانین بیرون می آید باعث شد این عمل بین 200 تا 250 میلیون تومان کمتر مورد استقبال قرار گیرد.

کلینیک های معروف چشم در تهران زیر بار جراحی عنبیه مصنوعی و تغییر رنگ چشم با نور لیزر وارد عنبیه نمی شوند. در این کلینیک ها فقط جراحی تزریق رنگدانه انجام می شود. این جراحی پی‌گیری کوتاه‌تری دارد و اعتقاد بر این است که خطر کمتری نسبت به سایر جراحی‌های تغییر رنگ چشم دارد. قیمت این عمل در حال حاضر بین 250 تا 300 میلیون تومان است، اما از آنجایی که جراحان بسیار کمی حاضر به انجام آن هستند، صف درخواست ها طولانی است و از آنجایی که برای انجام این عمل ها لازم است که چشم هیچ گونه From نداشته باشد. تعداد زیادی از متقاضیان، تنها تعداد کمی موفق به انجام این عمل می شوند.