صادرات کیوی آزاد شده است

معاون وزیر باغبانی کشاورزی وی از راه اندازی شورای بین المللی فرآورده های زیتون در کشور خبر داد و افزود: ریاست این شورا برای اولین بار به عهده ایران است.

برومندی با بیان اینکه باغ و مجموعه ارقام زیتون دنیا در رودبار رونمایی می شود، گفت: در حال پیگیری ورود و استفاده 1000 رقم زیتون از کشورهای دیگر در گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات کشاورزی، دامی و گوشتی درآمد ارزی کشور است، افزود: در 2 سال و نیم اخیر با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم اقدامات خوبی در حوزه باغبانی در گیلان انجام شده است. و خود فرماندار

معاون باغبانی وزیر باغبانی با اشاره به نقش مهم گیلان در تولید مرغ گوشتی در کشور افزود: هر ساله بخش زیادی از گوشت مرغ استان تهران در گیلان تولید می شود که نشان از ظرفیت این استان در زمینه های مختلف دارد. زمینه های.

برومندی با اشاره به ظرفیت گیلان در زمینه باغداری به ویژه کشت کیوی گفت: دانشگاه گیلان چندین رقم کیوی را معرفی کرد که یکی از آنها در فصل تابستان برداشت می شود که در نوع خود بی سابقه است.

وی گفت: موانع صادرات کیوی به کشورهای همسایه و سایر کشورهای دنیا از جمله هند برده شده است، وی افزود: کیوی یک محصول صادراتی است اما در گذشته در زمینه صادرات با مشکلاتی مواجه بودیم و در این دولت به این موضوع توجه شده است. صادرات کیوی

به گفته وی، بر اساس آمار، درآمد باغداران کیوی از سه هزار میلیارد تومان در سال 1401 به 12 هزار میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافته است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی چای را از دیگر محصولات استراتژیک و مهم گیلان عنوان کرد و گفت: معیشت و اقتصاد بیش از 50 هزار خانوار گیلان به طور مستقیم به چای وابسته است.

برومندی تصریح کرد: با توجه به اینکه چای در سفره ایرانیان قرار دارد، در این دولت تولید چای از 25 هزار تن به بالای 34 هزار تن رسیده است.