صادرات 3 هزار تنی کیوی از مازندران/باغداران برای چیدن پرتقال عجله نکنید


ساعت: 23:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916217

احسان عباسپور با اشاره به رونق صادرات مرکبات و کیوی مازندران گفت: تاکنون حدود 3 هزار تن کیوی صادر شده و صادرات این محصول همچنان ادامه دارد و اخیرا رشد خوبی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان عباسپور در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: نارنگی پیشرس به طور کامل از باغات مازندران جمع آوری می شود.

وی با اشاره به پیش بینی تولید 200 هزار تن نارنگی انشو، افزود: تاکنون حدود 55 تا 60 درصد نارنگی انشو از باغات مازندران برداشت شده است.

معاون بهبود زراعی جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی ما برای تولید پرتقال تامسون امسال در استان را 900 هزار تن اعلام کرد و افزود: حدود 35 درصد محصول برداشت شده و همچنان ادامه دارد.

عباسپور ادامه داد: علاوه بر این تاکنون بیش از 95 درصد میوه کیوی مازندران برداشت شده است.

وی با بیان اینکه پرتقال تامسون در استان نیز برداشت می شود، تصریح کرد: بخشی از محصول به صورت مستقیم به بازار عرضه می شود و بخشی به عنوان غذای تازه و مقداری برای نگهداری و کنسرو در انبارها و بخشی دیگر برای کنسانتره ارسال می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رقم خوب صادرات نارنگی در استان گفت: همچنین از ابتدای برداشت پرتقال تاکنون 4 هزار و 500 تن محصول صادر شده است که همچنان ادامه دارد. اگرچه این مقدار فقط با تایید قرنطینه حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی است و مرکبات نیز از مبادی دیگر صادر می شود.

عباسپور با اشاره به رونق صادرات مرکبات و کیوی مازندران افزود: تاکنون 2 هزار و 850 تن کیوی صادر شده که صادرات این محصول ادامه دارد و اخیرا افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه باغداران برای برداشت پرتقال تامسون عجله نکنند، خاطرنشان کرد: خطر سرمازدگی در باغات مازندران وجود ندارد، باغداران باید اجازه دهند میوه به قند کافی برسد و به یکباره به بازار نفروشند تا بازار اشباع نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید