نگرانی باغداران از وضعیت فعلی خرید مرکبات/دولت باید خرید پرتقال و نارنگی را تضمین کند


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904526

منصورعلی زارعی گفت: باغداران استان مازندران از وضعیت فعلی خرید مرکبات و اختلاف قیمت آنها در بازار نگران هستند و دولت موظف به مدیریت این مشکل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصورعلی زارعی کیاپی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، درباره تفاوت قیمت خرید مرکبات از باغداران و میزان توزیع در بازار اظهار داشت: سالانه حدود 5 میلیون تن مرکبات در کشور تولید می شود که از این میزان، مرکبات در کشور تولید می شود. حدود 3 میلیون تن در باغات استان مازندران جمع آوری می شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با اشاره به اینکه دولت باید بر قیمت خرید مرکبات از باغداران نظارت کند و این موضوع در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی نیز مطرح شد، ادامه داد: اکنون که فصل برداشت مرکبات است، دولت باید مانند پرتقال و نارنگی، آنها را به عنوان وثیقه خریداری و نگهداری کند، اما متاسفانه تا حد زیادی این اتفاق نیفتاده است.

این نماینده مردم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پایین بودن نرخ خرید مرکبات توسط باغداران باعث شده هر روز خسارات سنگینی را متحمل شوند، گفت: باغداران استان مازندران نگران وضعیت کنونی خرید مرکبات و باغداران هستند. اختلاف قیمت بازار و دولت وظیفه اوست که این مشکل را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه روز گذشته در تهران نارنگی کیلویی 25 هزار تومان فروخته می شد در حالی که این محصول توسط باغداران با قیمت 5 هزار تومان خریداری می شود، تصریح کرد: کدام نهاد باید پاسخگوی این تفاوت قیمت 20 هزار تومانی باشد. تومان مرکبات از باغ تا بازار؟مانیتور؟ در مورد برنج نیز این اتفاق افتاده است.

زارعی کیاپی با اشاره به اینکه دولت باید سیاست های بازار محصولات باغی و کشاورزی را مدیریت و تنظیم کند، گفت: اختلاف قیمت 20 هزار تومانی مرکبات به جیب دلالان و دلالان می رود و کشاورزان سهمی از این میزان ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید