پیش بینی تولید 2.7 میلیون تن پرتقال و نارنگی در مازندران


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902126

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اعلام کرد؛

عباسپور با بیان اینکه آغاز صادرات در مازندران مطلوب است، از پیش بینی تولید 2 میلیون و 700 هزار تن پرتقال و نارنگی در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان عباسپور در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: امسال شاهد افزایش تولید مرکبات در استان هستیم بنابراین تولید حدود 2.7 میلیون مرکبات شامل نارنگی و پرتقال پیش بینی می شود.

وی افزود: امسال نسبت به سال های گذشته مقادیر بیشتری از مرکبات روانه بازار می شود و با توجه به پیگیری های انجام شده انتظار داریم شرایط برای صادرات بیشتر فراهم شود.

معاون بهبود زراعی جهاد کشاورزی مازندران در رابطه با تمایل ضعیف باغداران به برداشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه صاحبان سورتینگ در فروش محصول متحمل ضرر شده اند، استقبالی از خرید آنها در سال جاری ندارند و منجر به قیمت پایین محصول شد.

عباسپور به تلاش مسئولان در خصوص صادرات محصول اشاره کرد و افزود: صادرات محصول آغاز شده و محموله ها در حال خروج است.

وی یادآور شد: صادرات مرکبات یک هفته ای بوده و در این مدت بین 8 تا 10 محموله صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به اینکه ممکن است بازار داخلی کشش این حجم از محصولات را نداشته باشد و شاهد کاهش تقاضا برای عرضه محصول باشیم، باید تمام تلاش ها برای صادرات بیشتر محصولات در دستور کار قرار گیرد.

عباسپور با اعلام اینکه آغاز صادرات در مازندران استقبال می شود، گفت: سال گذشته در این مقطع صادراتی نداشتیم اما امسال صادرات در حال انجام است و امیدواریم شاهد افزایش صادرات از استان مازندران باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید