صادرات 100 تن کیوی مازندران به هند


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918992

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: 100 تن کیوی با کد شناسه یا QR پس از نظارت و کنترل مسئولان و کارشناسان از مناطق غرب و شرق استان به هند صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرحمن زاغی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: مازندران به ویژه در غرب این استان ظرفیت تولید 200 هزار تن میوه کیوی را دارد که عمده آن قابل صادرات است و خریداران اصلی این محصول هند هستند. ازبکستان، امارات متحده عربی و روسیه.

وی گفت: با رایزنی های سازمان حفظ نباتات کشور در ماه های اخیر با کشورهای هندی، 10 محموله در قالب 200 تن کیوی به این کشور صادر می شود.

زاغی تاکید کرد: این صادرات منوط به رعایت قوانین هند از جمله تایید مناطق تولید و سورت کیوی در استان است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران امروز همزمان 100 تن کیوی از استان گیلان به هندوستان صادر شد و گفت: از فصل برداشت تاکنون 10 هزار تن کیوی از مازندران به کشورهای روسیه، ازبکستان و امارات صادر شده است. و قزاقستان

وی افزود: اگرچه این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد کمتر است، اما امیدوارم با از سرگیری صادرات به هند که حدود 40 درصد خریداران کیوی در شمال ایران هستند، بتوانیم. شاهد رونق صادرات این محصول در منطقه باشیم.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در حال حاضر از مجموع حدود هفت هزار و 500 هکتار باغ کیوی مازندران به ویژه غرب این استان در اجرای طرح گواهینامه باغ حدود 700 هکتار است. هکتار برای دریافت کد QR در سامانه سومک ثبت شده است تا کنون 230 هکتار از تولیدات این کد را دریافت کرده است.

زاغی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و حمایت باغداران تحت طرح گواهی باغ، می توان پیش بینی کرد که در صورت رفع محدودیت ها و از سرگیری صادرات، امسال حدود 30 هزار تن کیوی به هند صادر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید