با صادرات کیوی و مرکبات مشکلی نداریم

ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794166

منصورعلی زارای گفت: محموله های صادراتی کیوی و مرکبات ایرانی به کشورهای مختلف گواهی بهداشتی لازم را دریافت می کنند و مشکلی برای صادرات نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور علی زارعی کیاپی در گفتگو با خبرنگار بلاغ در خصوص بازگشت یک محموله صادراتی کیوی به هند گفت: با توجه به وجود کپک در یک محموله کوچک صادراتی کیوی به هند، محموله مرجوع شده و این موضوع قابل حل است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه 300 هزار تن کیوی و حدود یک میلیون و 400 هزار تن مرکبات صادر می کنیم، ادامه داد: گواهینامه دارند و مشکلی برای صادرات نداریم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید با مشکلاتی که در صادرات برخی محصولات کشاورزی و باغی از طریق سفارتخانه ها به وجود می آید برخورد کند، گفت: محموله برگشتی کیوی از هند محموله بزرگی نبود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره اهداف لایحه بودجه پرورش فرازمینی گفت: کشت فرازمینی توسط بسیاری از کشورها انجام می شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کشاورزی فرازمینی همواره مورد تاکید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بوده است، ادامه داد: روابط دو کشور نیز کمک کننده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به کشت بیگانه سال های گذشته توجه شود، گفت: داشتم.

دان کیاپی گفت: کشت فراسرزمینی علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز کشور باعث می شود محصولات کشاورزی با قیمت بسیار پایین تری وارد شود.

وی در خصوص تکلیف وزارت جهاد کشاورزی برای ابلاغ برنامه کشت 6 ماهه در لایحه بودجه سال 1401 گفت: یکی از مسائل مهم کشور الگوی کشت و اجرا نشدن آن است. استانی مانند مازندران ظرفیت تولید برنج دارد و حدود 47 درصد برنج کشور در آن استان تولید می شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به عنوان مثال هزینه کشت برنج در مازندران و استان های شمالی نسبت به سایر استان ها از نظر کم آبی بسیار کمتر است، تاکید کرد: با توجه به کمبود آب در استان های کشور، هزینه کشت برنج در استان های مازندران بسیار کمتر است. در این استان ها هر هکتار برنج به 15 هزار مترمکعب و در استان های جنوبی حدود 40 تا 45 هزار مترمکعب آب نیاز دارد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدل کشت مشخص می کند که کدام کشتی در کدام استان از نظر اقتصادی صرفه و توجیه فنی دارد، گفت: الگوی کشت باید شش سال شروع می شد. ماه های پیش برای اجرای این موضوع مناسب و کافی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید