عربشاهی: پیشنهاد دو میلیون یورویی را به خاطر پرسپولیس رد کردم

وی همچنین گفت: اگر پرسپولیس تمرکز و روحیه کافی برای مسابقه داشته باشد قطعا در این دیدار پیروز خواهد شد. به نظر من اورونوف بهترین بازیکن این دیدار خواهد بود و 2 گل برای قرمزها به ثمر می رساند. این بازی بهترین فرصت برای بازیکنان خوبی مانند عیسی آل کثیر، مهدی ترابی و سایر بازیکنان است تا خود را نشان دهند. به نظر من اگر عثار این بازی را خوب آنالیز کند می توانیم با گل های زیاد این بازی را ببریم.

عربشاهی: پیشنهاد دو میلیون یورویی را به خاطر پرسپولیس رد کردم

*شمس آذر قزوین پاشنه آشیل پالفوس خواهد بود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در آینده 3 بازی بسیار سخت برگزار می کنیم که یکی پس از دیگری برای ما چالش برانگیز خواهد بود. من به اسمار اعتقاد دارم، از هواداران می خواهم او را حمایت کنند تا بتوانیم در این فصل استقلال را به قهرمانی برسانیم. به نظر من بزرگترین پاشنه آشیل پرسپولیس تیم فوتبال شمس آذر قزوین خواهد بود. این تیم با سعید زهی بسیار روان و خطرناک بازی می کند. با توجه به اینکه بازی در قزوین برگزار می شود، کمی برای نتیجه این دیدار استرس دارم. امیدوارم با تلاش بازیکنان و تلاش کادر فنی بتوانیم این 3 بازی مهم را با سربلندی پشت سر بگذاریم و حتی اگر پیروز نشدیم، بتوانیم بگوییم تمام تلاشمان را کردیم.

* بعضی ها برای جیب خودشان فوتبالیست ها را می کشند

عربشاهی در رابطه با برخی از حواشی روزهای اخیر فوتبال ایران گفت: با اکثر استقلالی ها دوست هستم اما نباید به حرف کسانی که اهل فوتبال نیستند گوش کنند. صادقی و پاشازاده دوستان من هستند و این دو عزیز متاسفانه اسیر برخی غیر فوتبالی ها شده اند که هدفشان از بین بردن رفاقت بین فوتبالیست هاست. حالا هدف آنها مشخص است و می خواهند با درگیرکردن هواداران دو تیم و آتش زدن بین پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس، جیب خود را خط بکشند. به نظر من این دو نفر خوب این حرف ها را برای رسیدن به مقام نمی زنند، اما نباید گول آنها را خورد. این کار غیر فوتبالیست هایی است که می خواهند فوتبالیست ها را بکشند.

* پیشنهاد دورتموند برای پرسپولیس را رد کردم

وی با بیان اینکه با 2 میلیون دلار به دورتموند نرفتم، خاطرنشان کرد: با بحث پیشکسوتان پرسپولیس بهتر است چند نکته را بگویم. زمانی دورتموند که در آن زمان در رده چهارم جدول آلمان قرار داشت به من پیشنهاد قرارداد 2 میلیون دلاری داد که من به خاطر پیراهن پرسپولیس آن را رد کردم. همزمان حمید علیدوستی و رضا احدی راهی تیمی گمنام از دسته 2 آلمان شدند. من در شرایطی هستم که آخرین گواهینامه حرفه ای فوتبال را دارم، اما خودم را تشنه یک موقعیت نمی بینم.

پیشکسوت سرخ ها در این خصوص گفت: وقتی از برزیل برگشتم و بعد از اتمام کلاس های مربیگری بین المللی، اسماعیل حلالی با من تماس گرفت و گفت شنیده می خواهی جای من را در تیم پرسپولیس 2 بگیری و من پاسخ دادم که این را دریافت کرده ام. پیشنهاد دادم اما من جواب منفی دادم و گفتم جای شما را بگیرم درست نیست و دنبال موقعیت نیستم. من معتبرترین مدرک حرفه ای فوتبال را دارم اما هرگز به خودم اجازه ندادم جلوی بزرگترها یا حتی جلوی کوچکترها بنشینم و دنبال جایشان بگردم.

*حقوق داوران باید افزایش یابد تا این مشکلات پیش نیاید.

عربشاهی ادامه داد: یک مربی در یک برنامه تلویزیونی صراحتا توهین کرد و اکنون موضع و موضع می گیرد. همین مربی یک سال بعد به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد چون پشت سر این سرمربی چند نفر هستند که هر چه او می گوید مسخره می کنند. این را در تلویزیون نگفته پس چرا پست بزرگتری به او دادند؟ یک سری موضوعات و اتفاقاتی هست که یک ماه دیگر آنها را فاش و فاش خواهم کرد. من این صحبت ها را انجام می دهم که بگویم من بچه این خاک هستم و اگر اسم این آقایان را می گویم باید بدانند که من کارمند مردمی نیستم که حرف خودم را بزنم.

وی در پایان در خصوص عملکرد داوران در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اگر حق الزحمه داوران را به موقع و با رقم بالا پرداخت می کردند، چنین مشکلاتی پیش نمی آمد. داوران انگیزه ای برای داوری مسابقات ندارند و با این دستمزد کم نه توبیخ می شوند و نه جریمه می شوند. آنها باید حقوق داوران را افزایش دهند و در مقابل اگر داور اشتباه کند جریمه می شود و اگر بد بازی کند از داوری محروم می شود. امیدوارم این مسائل به زودی حل شود تا تیم در این 3 بازی کلیدی لیگ حق خود را ضایع نکند.