ضیاء عربشاهی یحیی گل محمدی را با خاک یکسان کرد

ضیاء عربشاهی یحیی گل محمدی را با خاک یکسان کرد

ضیا عربشاهی در خصوص دیدار پرسپولیس مقابل گل گهر گفت: از اینکه یحیی گل محمدی اینطور تیم را نگران می کند تعجب می کنم. آیا در تمرینات به این موضوع پرداخته شده است؟ او با سیستم 3-4-3 و سه مدافع میانی بازی می کرد و با دو هافبک دفاعی بازی می کرد. من احساس می‌کنم در مهاجرت سختی‌هایی وجود دارد و افرادی در تیم هستند که نمی‌توانند ایده‌های یحیی گل محمدی را به نحو احسن اجرا کنند.

وی افزود: بازیکنان نتوانستند 4-5 پاس به یکدیگر پاس دهند. گلگوتا گاهی شرایط بهتری در خط هافبک داشت و عملکرد ترکیبی بهتری نسبت به پرسپولیس داشت. اگر پرسپولیس به همین منوال پیش برود ما دچار مشکل می شویم. تیم راضی نیست. وضعیت روحی تیم بد است و این موضوع به مدیریت ربطی ندارد. بازیکنی که قرارداد دارد و طبق آن حقوق دریافت می کند باید شرایط تمرینی خوبی داشته باشد تا بتواند در مسابقات عملکرد خوبی داشته باشد.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به عملکرد بازیکنان این تیم گفت: ترابی، سرلک، پهلوان و حتی سعید حقایی با شرایط سال گذشته بسیار فاصله دارند. شرایط روحی، جسمی و حتی بدنی بازیکنان خوب نیست، خوب بازی نمی کنند. چرا از عبدی و پاکدل با القطر استفاده نمی شود؟ چرا با دو مهاجم بازی نمی کنی؟ درست است که همه تیم ها جلوی پرسپولیس با انگیزه هستند اما نفراتی که گل محمدی آورده قبلا در تیم های خودشان بازی می کردند و جزو بهترین ها بودند.

عربشاهی تصریح کرد: بازیکنی در تیم نیست که به مهاجمان غذا بدهد. در بازی قبلی مقابل آلومینیوم هم همین مشکل وجود داشت. مشکل از هافبک است که باید توپ را به مهاجمان بدهد. تیم باید بازی در فضاهای کوچک را تمرین کند. نباید فقط نام بازیکنان در زمین باشد. مثلا سعید آقایی بازیکنی است که هم در دفاع و هم در حمله می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. در کل همانطور که گفتم وضعیت روحی تیم خوب نیست و این مشکل به خاطر هیئت مدیره یا مدیرعامل نیست. نمی دانم در این تیم چه خبر است که آنقدر بی عیب و نقص بازی می کنند که تیم ما فوتبال را خوب می فهمد. پرسپولیس تفاوت زیادی با تیم پارسال دارد.

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه گل گهر مالکیت بیشتری در این بازی داشت، گفت: تیم حریف بازی خوبی انجام داد و دوش به دوش پرسپولیس کار کرد. آنها توپ را در اختیار داشتند، اما در حمله خود بازیکن تیغه ای هم نداشتند. اگر چنین مهاجمی داشتند می توانستند پرسپولیس را اذیت کنند. گل گهر در فاز دفاعی و همچنین در جناحین عملکرد خوبی داشت اما در محوطه جریمه پرسپولیس مسموم نشد. نتیجه این دیدار عادلانه بود اما ما شاهد فوتبال زیبایی نبودیم، زیرا بازی بیشتر در مرکز زمین بود.

عربشاهی گفت: هر دو تیم کمی محتاط بودند. من این سوال را می پرسم؛ آیا پرسپولیس تا به حال با سه مدافع میانی بازی کرده است؟ آقایانی که دو تا مدیر گذاشتی و براشون مقاله نوشتی و اسمشون رو امیرکبیر و جنتلمن گذاشتی چند وقته با این سیستم بازی میکنی و الان عوضش میکنی؟ آیا پرسپولیس تا به حال با سه مدافع میانی بازی کرده است؟ آیا باید با این سیستم مقابل گلگوتا بازی کنیم؟ این اتفاق زمانی می افتد که فوتبال ما در دست 6-7 مامور و یک شرکت باشد. چه کسی این بازیکنان را اینقدر بزرگ کرده است؟ بازیکن باید رویای حضور در پرسپولیس را داشته باشد.

وی افزود: وقت ما هم پول بود و ارزشش را داشت. در آن زمان، دورتمنت به مدت چهار سال به من دو میلیون دلار پیشنهاد داد، اما من نرفتم. من اشتباه کردم وقتی شجاعان یا کنعانی ها می خواستند بروند، گفتم چرا نرو، می توانند زندگی خود را زیر و رو کنند. من 14 سال پرسپولیس بازی کردم الان 100 تومن می خوام یکی به من بده؟

پیشکسوت پرسپولیس گفت: نباید احساساتی باشیم. الان فوتبال تبدیل به یک حرفه شده و باید حرفه ای فکر کنیم. مخاطب هم باید حرفه ای فکر کند. آیا این باید همان تیمی باشد که فوتبالش این همه هزینه دارد؟ اگر چیزی می گویم برای این است که دلم می سوزد. من می توانم مانند یک دیپلمات صحبت کنم. 14 سال در این تیم بازی کردم، 10 دقیقه تاخیر داشتم، هزاران استرس داشتم.

عربشاهی با بیان اینکه امیدواریم شرایط پرسپولیس در تعطیلات لیگ با تمرین بهتر شود، گفت: کار مصطفی دنیزلی خیلی خوب بود، تیمش در فضای کم و تحت فشار فوتبال بازی می کرد. این تیم باید اینگونه بازی کند. حالا این پرسپولیس با تیم برانکو خیلی فرق دارد. هافبک برانکو در زمین آنها را بسیار نگران کرد. مربی باید با سیستمی کار کرده باشد که حداقل سه ماه است که بازی می کند. درست است که بازیکنی که در سطح ملی است باید درایت داشته باشد اما باید روی این برنامه ها کار کرد یا نه؟!

دیدگاهتان را بنویسید