اسطوره پرسپولیس اسکوچیچ را با خاک یکسان کرد

اسطوره پرسپولیس اسکوچیچ را با خاک یکسان کرد

علی دایی درباره اختلاف اخیر مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ گفت: قطعا موفقیت هایی که اخیراً اسکوچیچ به دست آورده است بدون بازیکنانی مانند مهدی طارمی محقق نمی شد. باید در نظر داشت که طارمی در دیدارهایی که ملی پوشان در مرحله قبل و همون انجام دادند چندین گل زد و چندین پاس گل داد. باید قدر بازیکنان بزرگ تیم ملی را بدانیم و این مشکلات اصلا قابل قبول نیست. طارمی حق داشت در این مورد صحبت کند.

وی در ادامه با انتقاد از سرمربی تیم ملی گفت: اسکوچیچ قطعا مربی بزرگی در دنیای فوتبال نیست که بخواهد از بی تدبیری یا بی درایتی بازیکنان ایرانی صحبت کند. فکر می کنم اولین اشتباه را سرمربی تیم ملی انجام داد که در مورد بازیکنان ایرانی صحبت می کند. بی شک اسکوچیچ نباید فراموش کند که در کجا و در چه تیم هایی در ایران تمرین کرده و با چه رکوردی به تیم ملی رسیده است.

سرمربی سابق تیم ملی با تمجید از فوتبالیست های ایرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از بازیکنان ایرانی در اروپا فوتبال بازی می کنند. اگر بی تدبیر بودند یا بازیکنان خوبی نبودند، اصلا جذب تیم های اروپایی نمی شدند. صحبت های طارمی در دفاع از فوتبال ایران بود و معتقدم این مسائل باید هرچه زودتر حل شود. ما بازی های سختی با لبنان، سوریه و دیگر حریفان داریم و نمی دانم آقایان چه فکری کردند و چه تصمیمی گرفتند. لبنان تیم بسته ای نیست و اگر ما را شکست دهد دو امتیاز از ایران عقب می ماند. من معتقدم الان وقت چنین تصمیمی نبود.

دایی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال باید بهتر به این موضوع رسیدگی کند، گفت: باید جلسه ای برگزار شود تا مهدی طارمی یا کادر فنی تیم ملی بتوانند نقش حرفه ای خود را ایفا کنند و این موضوع حل شود. فکر نمی کنم اسکوچیچ آنقدر بزرگ باشد که در مورد تاکتیک های بازیکنان ایرانی صحبت کند. دیدید که پرسپولیس با همین بازیکنان ایرانی و شرایط سخت دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگر کارلوس کی روش یا یک مربی بزرگ و باتجربه چنین اظهاراتی را مطرح می کند، می توان گفت که آنها چیزهایی را دیده اند و در مورد آن اظهار نظر کرده اند، اما آقای اسکوچیچ شما که در یک تیم مطرح مربی نیستید، نباید بگویید. چنین چیزهایی در این شرایط حساس تیم ملی با سوالات چالش برانگیزی مواجه خواهد شد. اگر بازیکنی مشکل دارد، مربی باید با بچه های تیمش کار کند، نه اینکه این سوال را مطرح کند که تیم به حاشیه رفته است. این بازیکنان ایرانی بودند که سرمربی تیم ملی را در آن موقعیت قرار دادند و به نظر من کاری که اسکوچیچ انجام داد بی تجربه بود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه ایران به راحتی می تواند به جام جهانی صعود کند، گفت: تاکنون نتایج خوبی کسب کرده ایم و همه بازیکنان از خط دروازه تا خط حمله سخت کار می کنند. درخواست من این است که صبر خود را بیشتر کنیم و اجازه ندهیم چنین مشکلاتی آسیبی به تیم ملی وارد کند.

دایی درباره اتفاقاتی که در دوران حضورش در تیم ملی با محمد مایلی کهن به وجود آمد، گفت: در آن زمان سرمربی تیم ملی می خواست من نباشم اما بعدا بزرگان رسانه ای کردند. به وضعیت اسکوچیچ و طارمی به دایی و مایلی کهن و من به تیم ملی دعوت شدم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که پس از آن به خاطر بازگشت به تیم ملی عذرخواهی کرده است، گفت: چنین چیزی اصلا صحت ندارد و من بابت کاری که انجام نداده ام عذرخواهی نکرده ام. یک بازی دوستانه در امارات داشتیم که با سه گل شکست خوردیم و بعد یکی از آقای مصطفوی به آلمان آمد و با من صحبت کرد. در این جلسه مسائلی مطرح شد که بسیاری از آنها در رسانه ها مطرح شد. بابت کاری که نکردم عذرخواهی نکردم اما در عین حال عاشق تیم ملی بودم و بعد از اینکه از من خواستند برگردم با کمال میل پذیرفتم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: مهدی طارمی عاشق تیم ملی است، دوست دارد به تیم ملی کشورش کمک کند و برای دومین بار حضور در جام جهانی را تجربه کند. همه ما کشورمان را دوست داریم و امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران موفق شود.

دیدگاهتان را بنویسید