من در 30 سالگی به خاطر پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کردم!

من در 30 سالگی به خاطر پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کردم!

صادق ورمزیار سال ها در استقلال بازی کرد و بازوبند کاپیتانی آن تیم را در اختیار داشت. او 17 سال برای استقلال بازی کرد و بازی های خوبی با پیراهن این تیم انجام داد. او همیشه یکی از بهترین های استقلال شهروردا بود و توانست سه بار دروازه قرمزها را باز کند.

ورمزیار که به عنوان یکی از متعصب ترین چهره های استقلال شناخته می شود حرف های جالبی زد.

دربی را چطور تصور می کنید؟
دربی یک مسابقه خاص است، مسابقه ای که با هیچ مسابقه دیگری قابل مقایسه نیست، این مسابقه یک جنگ تمام عیار است که کمتر شاهد مشکلات فنی آن هستیم.

راز موفقیت در این بازی خاص یا جنگ تمام عیار چیست؟
شرایط روحی و روانی بازیکنان در این دیدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بازیکنان حرف اول را در دربی می زنند، اگر شرایط خوبی داشته باشند می توانند سرنوشت بازی را که استقلال در جدول قرار دارد را تغییر دهند. یا اینکه پرسپولیس در بازی قبلی خود چه نتیجه ای کسب کرده است معیار خوبی برای پیش بینی دربی نیست، هر تیمی که بازیکنانش از نظر روحی و بدنی آماده باشند می توانند دربی را به نفع خود رقم بزنند. روز گذشته دو تیم به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی به پایان رسید.

نقش جواد نکونام در این آمادگی ذهنی چیست؟
رهبری جواد نکونام نقش کلیدی دارد و او می داند که چقدر او را دوست دارم و باید آرامش را به تیم تزریق کند، نکونام سال هاست در بالاترین سطح فوتبال بازی می کند، او کاپیتان تیم ملی بود.

البته دیروز شاهد بازی خوبی از هیچ یک از دو تیم نبودیم و به نظرم دربی قبلی بهتر بود. اما نکته مثبت این دیدار وجود VAR بود که اجازه نداد حق استقلالی ها ضایع شود.

آمار دربی شما باورنکردنی است.
من همیشه سعی کرده ام بهترین عملکردم را در دربی ها ارائه دهم. من عاشق دربی بودم و می دانستم که این بازی چقدر برای هواداران مهم است. در این بازی بزرگ 18 بار بازی کردم و سه بار توانستم دروازه قرمزها را باز کنم. من سه بار کمک کردم و خدا را شکر می کنم که مردم با دیدن من در خیابان محبت نشان می دهند.

برنامه ای برای دربی داشتی؟
چه مفهومی داره؟

منظورم این است که قبل از دربی چه کار می کنید، برخی از بازیکنان برای این مسابقه کارهای ویژه انجام می دهند، یکی قبل از مسابقه نذر می کند، یکی قبل از رفتن به زمین با مادرش تماس می گیرد، بازیکن دیگری معتقد است که اگر فلان کفش را بپوشد، عملکرد بهتری خواهد داشت بله و … چه کار می کردید؟
کار خاصی نکردم، حدود ساعت 11 شب خوابیدم. می توانید با امیر گالنووی تماس بگیرید و از او در این مورد بپرسید، البته او همیشه هم اتاقی من بود…

البته چی؟
اعتقادات خیلی مهم است، نه من بلکه همه بازیکنان دیگر قبل از دربی از خدا خواستیم و از او کمک خواستیم تا در زمین حضور داشته باشیم، این کار را نه تنها برای دربی بلکه در همه دربی ها انجام دادیم.

آیا با بازیکنان رقیب خوانده اید؟
من همیشه با همه پرسپولیسی ها دوست بودم، اما به خصوص با مرتضی کرمانی مقدم و مجتبی محرمی ارتباط نزدیکی داشتم.

داشتی چه چیزی میگفتی
ما چیز بدی نگفته ایم! فقط می گفتیم دربی را بردیم.

بهترین خاطره شما از دربی ها چیست؟
دربی هایی که بردیم خاطرات خوبی را برایم به یادگار گذاشت، برد در دربی حال و هوای دیگری به ارمغان می آورد.

دربی هایی که گل زدی چطور؟
به شخصه برای من جالب تر است، مثلا گلی که به عابدزاده زدم مهم بود.

ادموند اختر باید پنالتی می زد.
ادموند در کورس مستر گالی بود و از من خواست که پشت توپ بایستم. من پنالتی اول استقلال بودم اما درخواست او را پذیرفتم تا بتواند تعداد گل هایش را افزایش دهد. ادموند داشت آماده پنالتی می شد که چند ثانیه بعد اومد سمتم و گفت آقای صادق این پنالتی رو خودت بگیر من نمی تونم.

به خاطر همان جمله معروفی که عابدزاده به او گفت; پسرم، من پنالتی های زیادی گرفته ام. من هم مجازات تو را خواهم گرفت.»
پشت توپ ایستادم و خدا کمکم کرد و با فریب عابدزاده توپ را تبدیل به گل کردم.

می گویند وقتی توپ را گرفت و پشت توپ ایستاد به عابدزاده گفت اگر جهت توپ من را تشخیص بدهی انگار ضربه پنالتی را مهار کرده ای!
ما یک گفتگوی دوستانه داشتیم، حالا می توانید آن را به این صورت بگیرید.

ادموند چند دقیقه بعد گل دوم را به ثمر رساند.
دقایقی بعد ادموند اختر گل دوم را به ثمر رساند. اگر این بازی در نیمه راه متوقف نمی شد، استقلال گل سوم را می زد و ما به عنوان برنده زمین را ترک می کردیم.

بدترین خاطره شما در دربی؟
بازی ای که 3-0 باختیم، باخت آن بازی برای من بسیار گران تمام شد و باعث شد تصمیم عجیبی بگیرم.

چه تصمیمی
از فوتبال خداحافظی کنید.

به خاطر باخت به پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کردی؟
در 30 سالگی خداحافظی کردم.

شما فقط به خاطر باخت به پرسپولیس جدی هستید.
فقط به خاطر باخت به پرسپولیس مجبور نشدم به آنها ببازم، وقتی شکست خوردم دیگر اجازه نداشتم در فوتبال بمانم. بعد از اینکه این اتفاق در شب افتاد، تصمیم گرفتم بروم.