به خاطر استقلال پیشنهاد آپارتمان 3 اتاقه را رد کردم

به خاطر استقلال پیشنهاد آپارتمان 3 اتاقه را رد کردم

در روزهای قبل از جام جهانی و در حالی که مسابقات لیگ برتر موقتا تعطیل شده بود، تیم استقلال ضمن تغییر مدیرعامل، قهرمان سوپرجام شد و منتظر برگزاری دربی بالای جدول است. از سوی دیگر در همین مدت تیم نفت مسجد سلیمان که شروع خوبی در لیگ داشت و به یکباره نتایج ضعیفی کسب کرد، در شرایطی با رضا مهاجری به کار خود ادامه می دهد که بحث برکناری این سرمربی به طور جدی مطرح شده است. در همین رابطه خبرنگار ما با اصغر حاجیلو که به طور مستقیم با شرایط این دو باشگاه پرطرفدار آشناست گفت و گو کرده است. مصاحبه حاجیلو را در ادامه می خوانید:

فتح الله زاده برای دریافت ستاره سوم آمد

آقای فتح الله زاده هر وقت مدیرعامل استقلال می شد به من و مرحوم حجازی لطف می کرد و همیشه جزو کاندیداهای ایشان بودیم. علی فتح الله زاده ناصرخان را بسیار دوست داشت و این حس خوب همیشه همراه او بود.

از بازگشت آقای فتح الله زاده به مدیریت باشگاه استقلال خوشحال شدم. قبل از اینکه آنها مدیرعامل شوند هر از چند گاهی به دفترشان می رفتم و وقتی صحبت می کردیم همیشه دوست داشت به استقلال برگردد و ستاره سوم را بگیرد. این خواسته مشترک آقای فتح الله زاده و ناصرخان بود، متاسفانه آخرین باری که با ناصرخان به فینال آسیا رفتیم نتوانستیم قهرمان شویم. بعد از آن بازی ناصرخان در مصاحبه ای گفت که هیچکس نمی تواند تا 10 سال دیگر فینالیست آسیا شود و دقیقاً همین اتفاق افتاد. از آن زمان تا امروز کسب ستاره سوم بزرگترین هدفی است که آقای فتح الله زاده دنبال می کند.

به جرأت می توانم بگویم علی فتح الله زاده تنها مدیرعاملی بود که برای همه پیشکسوتان استقلال ارزش و احترام قائل بود و تمام تلاش خود را برای آنها انجام داد.

از اینجا به بعد نمی توان صحبت از قهرمانی کرد

من بازی های استقلال را دنبال می کنم. آرزوی من این است که این تیم قهرمانی را تکرار کند. فوتبال جذابیت خاص خود را دارد و در پایان هر فصل اتفاقات زیادی رخ می دهد. به همین دلیل تا هفته های آخر نمی توان سطح دانش فنی مربیان در مسابقات را مشخص کرد. بارها تیم هایی بوده اند که تا یک هفته مانده به پایان در صدر بوده اند، اما ناگهان این وضعیت تغییر کرده است. از این به بعد نمی توان نظری درباره قهرمان شدن یا نشدن یک تیم داشت. همه چیز به امکانات و سایر عواملی که در این دسته گنجانده شده بستگی دارد. اگر همه چیز خوب پیش برود، قطعا جام در خانه استقلال می ماند.

با لمس شیشه می توان ساپینتو را تحسین کرد

عملکرد ریکاردو ساپینتو تا اینجا قابل قبول بوده است، اما هنوز جای پیشرفت وجود دارد و زمانی که باید مربی را به خاطر آوردن جام تمجید کنید. وقتی جام را لمس می کنی، متوجه می شوی که چه مسیر سختی بوده است، درست مثل فصل قبل که فرهاد مجیدی توانست بدون باخت به این جایگاه برسد. منظورم این است که شاید کمتر کسی قبل از آن امیدی به قهرمانی داشت، اما وقتی لباس کامل را جمع کردند، این اتفاق افتاد. قطعا امسال هم اگر عوامل مختلف باشگاه با هم متحد شوند و مدیریت در طول فصل حمایت لازم را داشته باشد، مطمئن باشید که دوباره قهرمان می شویم.

این مشکلات باعث شد تا 5 سال نتوانیم قهرمان شویم

من سال ها در این تیم بودم و روزهای مختلفی را تجربه کردم. شاید باورتان نشود که در زمان وینفرد شفر ما حتی برای آب معدنی هم پول نداشتیم و با مشکلات عجیبی مواجه بودیم. سال ها پیش ما یک قدم جلوتر بودیم اما به دلیل عدم پرداخت

پول بازیکنان و از دست دادن تمرکز آنها باعث شد فرصت ها را از دست بدهیم. در این پنج، شش سال همین مشکلات اجازه نداد استقلال قهرمان جام شود وگرنه پتانسیل تیم ما خیلی بالا بود.

من جز استقلال پیراهن نمی پوشم

امروز باید از بازیکن و مربی حمایت شود زیرا شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است. در آن سال ها بازیکنان فقط برای عشق و تعصب بازی می کردند، اما امروزه مسائل مالی اهمیت زیادی پیدا کرده است. شاید من تنها فوتبالیست ایرانی باشم که از ابتدا تا پایان دوران فوتبالم پیراهن یک تیم را بر تن کرده ام و هر چقدر هم که در آن زمان از من تعریف می کردند، الان مال تو خواهم بود. مشکل اصلی من و افکارم بود چون نمی توانستم به تیم دیگری بروم.

وقتی مرحوم پورحیدری و مرحوم مظلومی از استقلال رفتند برای همیشه از فوتبال خداحافظی کردم. همان زمان ناصرخان که سرمربی بانک تجارت شده بود از من خواست که بازیکن او شوم اما به ناصرخان گفتم فقط پیراهن آبی استقلال برای من مقدس است. در همان زمان، کسب و کار حاضر بود پول بسیار خوبی به من بپردازد، تا جایی که بتوانم یک آپارتمان سه خوابه در یکی از بهترین نقاط تهران بخرم، اما نپذیرفتم زیرا فقط به اسم علاقه داشتم. از استقلال

با ناصرخان رفتیم و علی دایی را آوردیم

یک روز به ناصرخان گفتند ما یک بازیکن جوان خیلی خوب داریم که از اردبیل آمده و دانشجوی دانشگاه شریف است و شما بیایید بازی او را ببینید. من و ناصرخان برای دیدن او به مکان شماره دو امجدیه رفتیم که نامش علی دایی بود. در حالی که برای ضربه سر ایستاده بود، سینه اش به تیر افقی برخورد کرد. ناصرخان به من گفت حاضری از این کار بازیکن حرفه ای بسازی؟ قبول کردم چون به او کمک می کردم و عمویم را وارد کار کردیم.

عشق یک نعمت است

محمد محبی نعمتی برای باشگاه استقلال است، شاید بهتر باشد بگوییم او خیلی دیر به این تیم آمد اما حالا که آمده باید تا پایان فوتبالش در این تیم بماند. او پسر جنگ طلبی است که به خوبی فوتبال بازی می کند. هر دوست یا هوادار استقلالی که می بینم درباره او صحبت می کند. این را هم باید بگویم که از دست مهدی کایدی ناراحت هستم چون او دیگر فوتبالی را که قبل از جدایی از استقلال بازی می کرد، بازی نمی کند. حالا نمی دانم از نظر بدنی ضعیف است یا اتفاق دیگری افتاده است. تا اونجایی که مهدی رو میشناسم هر وقت بخواد میتونه به روزهای خوب گذشته برگرده که امیدوارم هر چه زودتر بشه.

مشکلات استقلال با کمک وزیر راحتتر حل می شود

باشگاه استقلال به دلیل بدهی های کلان مشکلات زیادی دارد و امیدوارم آقای سجادی به عنوان وزیر ورزش به آقای فتح الله زاده کمک کند تا راه موفقیت باشگاه را هموار کند. خدا را شکر آقای ساپینتو مربی خوبی است و دستیاران خوبی هم دارد. آقای طاهری به عنوان سرپرست دلسوز در کنار تیم هستند و انشالله اگر روی خسرو حیدری سرمایه گذاری شود در آینده با گذراندن دوره های مربیگری و کسب تجربه از ساپینتو به نفع تیم استقلال باشد.

مهاجر همیشه سالم کار کرده است

در مورد رضا مهاجری باید اعتراف کنم که او به عنوان مربی آگاه و در عین حال محجوب یکی از نادرترین مربیان فوتبال کشورمان است. متأسفانه به دلیل عدم ارتباط او با یکسری افراد، هرگز با تیمی ثروتمند کار نکرده و همیشه مدیریت تیم هایی را برعهده گرفته است که شرایط مالی خوبی نداشتند و در خطر شکست بودند. با تمام این اوصاف آقای مهاجری در هر جایی که کار کرده موفق بوده چون همیشه کارش را با خیال راحت انجام داده است.

من به خاطر دوستی شما به یک مهاجر کمک کردم

من شهر مسجد سلیمان را دوست دارم زیرا مردم این شهر قبل از انقلاب جزو تاجیست های متعصب بودند و بعد از انقلاب طرفدار استقلال شدند. اینکه اول تیم نفت و بعد استقلال را دوست دارند باعث شد خیلی به این شهر علاقه مند شوم. فارغ از این مشکل، چون با آقا رضا رفیق بودم، اینطور شد که فصل گذشته که مدیریت نفت مسجد سلیمان را بر عهده گرفت، در آن شش بازی نه به عنوان دستیار، بلکه به عنوان مشاور در کنارش بودم. و خدا را شکر که این توانایی را داشت و توانست نفت را در لیگ نگه دارد.

تیم نفت پشتیبانی نمی شود

در مورد نتایج فصل جدید این تیم هم باید بگویم که همه دیدند که هفته های اول نفت مسجد سلیمان چگونه پیش رفت و بعد مشکلاتی به وجود آمد که باعث شکست تیمی شد که به دلیل مشکلات مالی همیشه آنها را عذاب می داد. با شنیده هایم متاسفانه هیئت مدیره و جلسه باشگاه کمک چندانی به تیم نمی کند که خوب نیست. مردم مسجد سلیمان با فوتبال آشنا هستند اما از همه امکانات فوتبالی محروم هستند و باید بدانند که عدم حمایت دلیل ناکامی های اخیر این تیم است. نه زمین تمرین دارند، نه پولی به بازیکنان داده می شود و نه امکاناتی دارند، اما در بدترین شرایط فوتبال بازی می کنند و به خاطر تعصبشان زنده می مانند. ای کاش هیئت مدیره و مجمع این باشگاه نسبت به هواداران و بازیکنان تیمشان کمی تعصب داشته باشند و این افراد بدانند که اگر امروز به نفت کمک نکنند و تیم سقوط کند، باید پاسخگوی مردم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید