عرضه کالاهای اساسی و آرامش در بازار مازندران / آرامش در بازار استان


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838614

در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها مشکلی در تامین کالا به خصوص چهار کالای اصلی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، اجرای طرح سیاست ارزی یکی از اقدامات دولت برای تداوم هدفمندی یارانه ها است و مسئولان برای اجرای این طرح به مردم اطمینان داده اند که اقلام کافی در بازار وجود دارد و هرگونه افزایش قیمتی با نظارت سازمان تامین اجتماعی. گیاه . .
استاندار مازندران پس از بازدید از کارخانه روغن کشی غنچه، دو هزار تن روغن خوراکی این کارخانه را برای ورود به بازار استان سفارش داد.
سیدمحمود حسینی پور به کلیه مدیران اجرایی مسئول توزیع این محصول به مصرف کننده دستور داده است تا در شرکت غنچه مستقر شوند تا ذخایر نفتی این شرکت به طور مناسب و کامل به بازار تزریق شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نگرانی برای تامین کالاهای اساسی نداریم و مرغ و روغن به اندازه کافی وجود دارد.
حسن عنایتی گفت: با تمهیدات انجام شده مرغ، روغن و شکر به اندازه کافی برای عرضه در بازار وجود دارد.
وی با بیان اینکه بخشی از مرغ تولیدی استان به تهران ارسال می شود، گفت: 300 تن مرغ وارد بازار تهران شده و همزمان 2700 تن مرغ منجمد در سردخانه های استان نگهداری می شود.
این مسئول با بیان اینکه در مرحله اول سهمیه 1200 تنی مرغ منجمد در نظر گرفته شد، افزود: توزیع این میزان مرغ توسط مهمانداران آغاز شد و شکر و روغن خانگی نیز تامین شد.
عنایتی افزود: برای تهیه تخم مرغ مشکلی نداریم و آماده تحویل مرغ و تخم مرغ هستیم.
حسن کریان پور معاون امور اقتصادی استانداری مازندران نیز درباره وضعیت کالاهای اصلی استان گفت: دیروز 213 تن جوجه گرم در استان، 181 تن مرغ آماده طبخ و 1300 قطعه مرغ زنده توزیع شد. توسط مازندران. .
وی گفت: استاندار مازندران دستور توزیع 2000 تن روغن کارخانه غنچه استان را صادر کرده که 400 تن آن با همکاری صمت و استانداری در 22 شهرستان مازندران توزیع می شود.
این کارمند تصریح کرد: 1200 تن مرغ منجمد و 400 تن گوشت قرمز در انبار شرکت پشتیبانی امور دام داریم و امروز سفارش دادیم 400 تن مرغ منجمد در 22 شهر مازندران توزیع شود تا با همکاری صمت و صمت توزیع شود. مدیران
خیریان پور با اعلام اینکه کمبود شکر در بازار وجود ندارد، گفت: روز گذشته مجددا درخواست سهمیه بندی شکر جدید شد.
وی با تاکید بر اینکه به اندازه کافی جوجه در انبار داریم، خاطرنشان کرد: زائران علاوه بر تامین نیاز استان، استان تهران را نیز تامین می کنند.
معاون امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بحث کشتارگاه ها با ظرفیت کامل در حال انجام است، افزود: در فروردین ماه با حدود 17 میلیون واحد جوجه کشی بیشترین تعداد جوجه کشی را داشتیم که نسبت به مدت مشابه قبل واقعا بی سابقه بود. “
خیریان پور، التهابات بازار را ناشی از شرایط موجود و قیمت گذاری عنوان کرد و افزود: به همه دستگاه ها اعم از جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی و مدیران تاکید کرده ایم که مشکلی برای تامین آرد نداریم.
وی گفت: ما برای تحویل کالا مشکلی نداریم و مردم نگران تحویل کالا نیستند.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اعلام اینکه مشکلی برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم استان وجود ندارد، روز گذشته از توزیع 400 تن مرغ منجمد در بازار استان خبر داد.
سید جابر کریمی افزود: در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر اصلاح ارز ترجیحی و ایجاد آرامش و ثبات در بازار و حذف رانت از برخی گروه های بازار، اقدامات لازم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها در استان و بدون مشکل انجام خواهد شد. ایجاد شود. .

وی یکی از اقدامات از پیش برنامه ریزی شده را برای ذخیره سازی حدود 4600 تن مرغ منجمد ارائه کرد و افزود: از این میزان مرغ منجمد ذخیره شده برای توزیع در استان حدود 1200 تن در این مرحله برنامه ریزی شده است که 400 تن آن توزیع می شود. امروز بقیه به تدریج وارد بازار خواهند شد.
کریمی گفت: با وجود اینکه پنج شنبه شب تعطیلات رایج در کشتارگاه های استان بود، اما با هماهنگی انجام شده، همگی اقدام به شیفت شب کردند و 100 تن مرغ ذبح کردند که بخشی از آن در بازار استان توزیع و تعدادی نیز به استان ارسال می شود. تهران.”
وی با تاکید بر اینکه در تامین مرغ مورد نیاز بازار استان سیاهی وجود ندارد از شهروندان خواست نگران این موضوع نباشند.
مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به دستور استاندار مبنی بر توزیع 2 هزار تن روغن تولیدی یکی از شرکت های فعال در استان برای تامین نیاز بازار، تصریح کرد: فکر می کردیم بیش از این مقدار نفت تامین شود. برای بازار استان
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در گفت وگویی از وجود شکر و سایر کالاهای اساسی در بازار به اندازه کافی خبر داد و گفت: برای تامین آنها از قبل تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
کریمی گفت: از مردم خواهش می کنیم که زیاد به مفاسد رسانه های بیگانه توجه نکنند، چرا که ما به اندازه کافی کالا داریم و قبلا تحویل داده شده است و مشکلی برای تامین کالاهای اساسی نداریم.
بر اساس گزارش های رسمی، 11 کارخانه روغن کشی در مازندران فعالیت می کنند.
مازندران بر اساس آمارهای رسمی، حدود 2200 واحد مرغداری با تولید سالانه بیش از 210 هزار تن گوشت مرغ، بیش از 11 درصد نیاز کشور به این پروتئین را تامین می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید