در بازار کاشمر کمبود کالاهای عمومی و کالاهای اساسی وجود ندارد


زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839931

صراف با بیان اینکه اقناع افکار عمومی در مورد نیاز، اهداف، برنامه ها و نتایج مثبت طرح دموکراتیزه سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در این شرایط بسیار حائز اهمیت است، گفت: کمبود کالاهای عمومی و کالاهای اساسی در بازار در سال جاری وجود ندارد. کشمیر.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; امیر دایی صراف فرماندار کاشمر صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن همایش های فرمانداری برگزار شد با اشاره به طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اظهار داشت: و اصلاح شیوه تخصیص ارز ترجیحی. کالاهایی به نفع مردم و دهک های ضعیف مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه 1401 دولت را مکلف کرد تا نسبت به اصلاح توزیع ارز ترجیحی اقدام کند.

وی با بیان اینکه دولت سازوکاری را تدوین کرده و این اقدام جسورانه را انجام داده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط اقناع افکار عمومی نسبت به نیاز، اهداف، برنامه ها و نتایج مثبت طرح و ایجاد اعتماد و اطمینان نسبت به هدف بسیار مهم است. جامعه . . یارانه های دولتی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کاشمر با تاکید بر اینکه تمرکز بر وضعیت بحرانی غذا در جهان و چشم انداز مخاطره آمیز امنیت غذایی در کشور، دولت را مجاب به ورود به موضوع اصلاح ساختار ارز ترجیحی کرد، گفت: 30 درصد غذای کشور است. اوکراین در کشورهای اروپایی بین 20 تا 30 درصد تورم ایجاد کرده است و منطق این بود که باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه فاسد بودن ارز ترجیحی یکی دیگر از دلایل اصلاح ساختار دولت است، جلوگیری از قاچاق کالاهای یارانه ای را یکی دیگر از اهداف اصلاح ساختار ارز ترجیحی دانست و گفت: ارز ترجیحی از دیگر دلایل اصلاح ساختار ارز است. قیمت مرغ در دنیا 2.5 دلار، گوشت 8 دلار است که قطعا با واحد پول نیمایی ایران تفاوت زیادی داشت و مرغ و روغن داخل کشور که با قیمت یارانه در اختیار مردم قرار می گرفت به کشورهای همسایه قاچاق می شد. .

دایی صراف با تاکید بر اینکه تکریم اقشار ضعیف و آسیب پذیر و مبارزه با فقر مطلق از اهداف طرح ساماندهی یارانه ها است، گفت: اصلاح نظام یارانه ها یک طرح ملی است و به تصویب همه ارکان دولت رسیده است. این موضوع را ذهنی مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه شوک های بازار بیشتر از گرانی مردم را نگران می کند، تصریح کرد: هر روز یک جلسه هماهنگی در این زمینه برگزار می شود که تمام حرکات فعلی بازار را رصد می کند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه در کاشمر کمبود کالاهای عمومی و کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد و حتی بیش از نیاز مردم به این شهرستان منتقل شده است، گفت: همچنین تکریم ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید