فاصله گرفتن از تحقیق و پژوهش، مایه اشتباهات وانحرافات است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

آیت الله سید یوسف طباطبای نژاد در دیدار رئیس سازمان، مدیران و مهندسین مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و یارانش، به تشریح مقام شامخ شهید آیت الله رئیسی پرداخت. به عنوان انسان پاک، فعال، غیر مستکبر، مودب و بزرگوار و ولایتی اشاره و تصریح کرد: آیت الله رئیسی به گونه ای عمل کرد که سران و نمایندگان نزدیک به 90 کشور در مراسم رئیس جهور حضور یابند یا پیام تسلیت ارسال کردند و این نشان دهنده فعالیت های شبانه روزی و تلاش های پابرهنه

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت و جایگاه تحقیق و تفکر در زندگی انسان گفت: تفاوت انسان و حیوان در حوزه تحقیق است یعنی انسان در زمینه خاصی تحقیق می کند و پیشرفت می کند. اما حیوانات اینطور نیستند و دلیل آن این است که حیوان عقل انسانی ندارد.

وی افزود: تعریف انسان می گوید «انسان حیوان ناطق است» یعنی انسان ظاهراً حرف می زند، اما در واقع به این معناست که انسان متفکر است.

امام جمعه اصفهان انسان بدوی تفاوت اندیشه و عقل را حیوان بیان کرد و ادامه داد: در فلسفه در تعریف اندیشه می گویند: «فکر حرکت ذهن من است، پس کار انسان تحقیق است و انسانی که انجام می دهد. تحقیقی در واقع انسانیت او را بسته است.»

وی خاطرنشان کرد: همه اشتباهات ناشی از جهل است و علت جهل، عدم تحقیق و تفکر است و روش کار در آموزش و پرورش تحقیق و تفکر است.

آیت الله طباطبایی نسل انسان را عقلی می داند و می گوید: هرگاه از مسیر تحقیق منحرف شدیم باید بدانیم که در مسیر اشتباه هستیم و کار انسان تحقیق است و این تحقیق هم در دین و هم در دنیا وجود دارد.

در ابتدای این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مرکز ارائه کرد.

این گزارش با بیان اینکه سال زراعی گذشته از نظر تامین آب کشاورزی مساعد بوده است، پس از گذشت چندین سال، با رهاسازی آب در زمان مناسب در آبان ماه و پیش بینی سالی پرباران از ابتدای سال به رغم زمستان خشک و احتمال از بین رفتن حدود 40. هزار هکتار کشت انجام شده که بارندگی های فراوان در اواخر زمستان و بهار این کشت را به ثمر رسانده و اکنون در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

مهندس مرادمند به کشت استراتژیک غلات از جمله گندم و جو اشاره کرد و گفت: از نظر بذر غلات، مرکز تحقیقات فعال است و اتفاق خوبی که در سال های اخیر رخ داده است، دستیابی به ارقام مناسب و مقاوم در برابر غلات است. شرایط منطقه و تنش های جدید مانند شوری. خشکسالی و کمبود آب بود.

همچنین با توجه به اینکه در اوایل انقلاب اسلامی میزان تولید غلات 25 میلیون تن بود، این رقم در سال 1400 به 125 میلیون تن افزایش یافت و باید در سال 1420 به 175 میلیون تن برسد.

مهندسان مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي در ادامه يكي از بهترين راههاي افزايش توليد، افزايش بهره وري در كشاورزي و يكي از مهمترين عناصر را تأمين اوليه بذر نهاده دانستند.

تولید غلات مولد و معرفی محصولات جدید برای مناطق دارای مشکلات اقلیمی و شوری بخشی از ماموریت های مرکز تحقیقات است. کشاورزی و منابع طبیعی

لازم به ذکر است که استان اصفهان در سال گذشته در تولید بذر غلات به خودکفایی رسید.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها