فرهنگ و هنر در کشور مردمی می‌شود

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 155 میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ ایرانی تولید شده است، گفت: تولید کاغذ در کشور به زودی به 130 هزار تن می رسد.

به گزارش خبرگزاری موج


محمدمهدی اسماعیلی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه دانشگاه تهران ضمن تبریک دهه کرامت گفت: حضور بزرگان انقلاب را در جلسه دانشگاه و بالاتر از آن همیشه درک کرده ایم. حضور درخشان رهبر معظم انقلاب ما آن را در زمان های مختلف دیده ایم. خداوند متعال را شاکریم که میزبان فرزندان موسی بن جعفر بود. این شجره طی هزاران سال مظهر علم و دانش و مشعل هدایت و رهبری بوده است. در قرن حصر، یکی از فرزندان موسی بن جعفر، آیت الله عظما امام موسوی الخمینی (ره) پرچم انقلاب را برافراشت، با قیام امام راحل، نهضت عظیم انقلاب اسلامی آغاز شد و با تلخی به پیروزی رسید. و امروز به دست سادات عظیم دیگر رسید.

وی افزود: در سال 200 هجری قمری خلیفه عباسی امام را برای حضور در مرو دعوت کرد. این هجرت تاریخی مهم ترین هجرت بعد از پیامبر(ص) است. امام رضا با حضور در خراسان تمدن جدیدی به نام تمدن رضوی به وجود آورد. در آن زمان که خلفای عباسی در صدد گسترش فلسفه غرب و یونان در جهان اسلام بودند، امام ما با حضور در مرو با استفاده از حضوری که با معارف وسیع الهی فراهم بود، به مقابله با مخالفان پرداخت. اوج اسلام با قلمرو بزرگانی چون ابوریحان بیرونی و ابوعلی سینا آغاز می شود.

اسماعیلی ادامه داد: خدا را شاکریم در پناه عقلانیت، با مکتبی که به ما سپرده شد، بنای عمرانی انقلاب اسلامی را ساختیم و همه دستاوردهای فرهنگی می تواند رشد و تعالی پیدا کند. انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است. در کجای دنیا و رهبران جهان می توان فردی مانند رهبر فرزانه ما را یافت که با این درجه از تسلط پرچمدار مشکلات فرهنگی جهان باشد و تنها یکی از بزرگترین جلوه های آن تهران کتاب بین المللی باشد. نمایشگاهی آغاز شده است که از سال 1366 تحت رهبری مخفی وقت بود و امسال سی و پنجمین دوره او برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی از چهره‌های مرتبط و مزدوران تلاش می‌کردند عرصه فرهنگ و هنر را از فضای انقلاب دور کنند. اتفاقات ناگواری که در دهه 1990 رخ داد به این مشکل کمک کرد. قدرت مرجعیت کاهش چشمگیری داشته است.» در سال 1400 که وزارت فرهنگ را بر عهده داشتم، اقتصاد کتاب 9 هزار میلیارد تومان بود و 30 میلیارد تومان داشتیم، یعنی خلع سلاح فرهنگ کتاب بود. یکی از وظایف ما احیای حوزه فرهنگ است.

اسماعیلی با بیان اینکه در هفته کتاب تولید کاغذ تحریر به رقم ناچیز پنج هزار تن رسید و به شما قول دادم در کاغذ به خودکفایی برسیم، کارخانه ای که کمتر از پنج هزار تن تولید کرد و تولید آن به 55 هزار تن رسید. تن و 155 میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ ایرانی تولید شد، خاطرنشان کرد: تولید کاغذ کشور به زودی به 130 هزار تن خواهد رسید. در مکتب امام خمینی (ره) آموختیم که می توانیم. این کارخانه کاغذسازی در شمال کشور تحت حکومت مردمی تأسیس شد.

وی با بیان اینکه دشمن در حال تخریب فرهنگ کشور است، گفت: در جشنواره فجر امسال 25 فیلم در زمینه به تصویر کشیدن قهرمانان، مشاهیر و فرماندهان نظامی ارائه شد که همه آمارها نشان از موفقیت ما در عرصه فرهنگی دارد.

اسماعیلی تاکید کرد: بر اساس دولت مردمی و شعار رهبر بنیاد ما، اعتلای فرهنگ و هنر در کشور حاکم است و دولت در قالب مقررات، ارشاد و نظارت عمل می کند و کار در دست مردم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم و انجمن های علمی، فرهنگی و هنری باید حوزه اصلی فرهنگ کشور باشند. من به مردم متمدنی که همیشه در صحنه حضور دارند می گویم عرصه فرهنگ و هنر به جایگاهی می رسد که مورد نظر نظام دینی و بایسته های رهبری است.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها