وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شد

بند (6) ماده (71) به شرح زیر اصلاح شد:

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون اساسنامه سازمان غذا و دارو را تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند. عدم ارائه پیشنهاد فوق برای مجوز از طرف روسای وزارت متبوع به هیأت وزیران در مهلت مقرر جرم محسوب و مجازات آن مشمول ماده (598) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است.

ج- نسبت به تخلفات اهالی فرهنگ و هنر و هر یک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به رسیدگی به تخلفات کلیه دارندگان پروانه یا فعالان موضوع موارد مندرج در ماده (2) قانون اهداف می باشد. و تکالیف وزارت فرهنگ و رهبری مصوب 12/12 1365/ و سایر قوانین و مقررات در حوزه فرهنگ و هنر از قوانین و مقررات مربوط مصوب مراجع ذیصلاح به استثنای مواردی که قبلاً در قوانین یا مصوبات مقرر شده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند «قانون مطبوعات»، «آیین نامه تأسیس و نظارت بر مدارس آزاد هنری»، «آیین نامه تأسیس مراکز، مؤسسات، کانون ها و انجمن های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها». در قالب کمیسیون های بدوی و عالی برای رسیدگی به تخلفات و همچنین تعیین ترکیب اعضای کمیسیون ها، نحوه رسیدگی به تخلفات و نوع مجازات ها. قانون لازم را اعمال کنید.

ح- هزینه انشعاب و مصرف آب و برق و گاز مراکز فرهنگی هنری، قرآنی، رسانه ای، سینمایی، چاپ و تبلیغ دینی دارای مجوز از مراجع ذی صلاح مشروط بر اینکه صرفاً به فعالیت فرهنگی و رعایت قوانین بپردازند. و مقررات پلیس در محل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که فعالیت و حقوق آنها به تایید مراجع ذیصلاح رسیده و در صورت رعایت الگوی مصرف بر اساس فرهنگی (آموزشی) محاسبه می شود. ) تعرفه

هزینه انشعابات و مصرف آب و برق و گاز بسیج و شتاب دهنده‌های صنایع خلاق فرهنگی و اجتماعی، نشریات در سکوهای مختلف، کتابفروشی‌ها، سینماها و سالن‌های نمایش مشمول شرایط مذکور فقط به میزان پیش‌بینی شده در قوانین بودجه سنواتی از محل منابع. دریافتی مشترکین بالاتر از مدل مصرف بر اساس تعرفه فرهنگی (آموزشی) محاسبه می شود.

آیین نامه اجرایی این بند با پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نیرو، نفت، فرهنگ و رهبری اسلامی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

بند (1) ماده (75) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

بند الحاقی 1- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظفند با رعایت بند از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای پوشش تامین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی حمایت کنند. (خ) ماده (29) این قانون اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

تبصره 2- به منظور خودکفایی در اداره مساجد کشور، شهرداری‌های سراسر کشور، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها موظف به رعایت قوانین و مقررات از جمله طرح تفصیلی و اعطای مجوز حداکثر برای 500 متر مربع به منظور فرهنگی، اداری و تجاری رایگان در زمین های اطراف متعلق به مساجد (متعلق به مسجد یا وقف مسجد)

برای اراضی خارج از مجاور به ازای هر مسجد حداکثر 500 متر مربع کاربری فرهنگی، اداری و تجاری با احتساب (کسر) مساحت موقوفات موجود این مسجد صرفاً به صورت وقف عام مسجد می باشد. و متولی سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر و محدوده شهرداری که مسجد در آن واقع است با این تعریف.

تبصره 3 بند 3 الحاقی ماده 76- خادمان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا سازمان بهزیستی یا عشریک درآمد از یک تا چهار به فهرست جامعه هدف موضوع ماده (29) بند «س» اضافه می شوند. این قانون