هسته های مردمی فرهنگ و هنر یزد تقویت می شود/ 11 وظیفه ارتباطی، محور اصلی برنامه های جهت گیری استان یزد


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814460

احسان عابدی گفت: وظایف ابلاغی وزیر فرهنگ به عنوان خادم جامع و دقیق است و محور فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه 11 وظیفه ارتباطی محور اصلی برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بود، اظهار کرد: فرهنگ زیربنای جامعه است. تمام شد.

عابدی با بیان اینکه فرهنگ اساس جامعه و مایه پیشرفت و قهقرایی است و جهت گیری جامعه در دست اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است، افزود: در حوزه حاکمیتی متولیان و سازمان های مختلفی تعیین شده اند. فرهنگ یک دستورالعمل است، اما نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پررنگ‌تر است و این نهاد وظیفه اجرای سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ عمومی را بر عهده دارد.


* هسته های مردمی فرهنگ و هنر یزد در حال تقویت است

وی خاطرنشان کرد: وظایف ابلاغی وزیر فرهنگ به عنوان کارمند جامع و دقیق بوده و محور فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ اسلامی و استانداری یزد گفت: حمایت و تقویت هسته های فرهنگی و هنری مردمی، تدوین نقشه راه فرهنگی و مختصات فرهنگ و هنر یزد و شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها، آسیب ها و تهدیدها از جمله برنامه های اصلی ما است. استان در حوزه فرهنگ محروم از حمایت ویژه از هنرمندان و نمایندگان رسانه ها و مطبوعات چه در توزیع امکانات فرهنگی و چه در کسب و شکوفایی عناصر فرهنگی و هنری.


* شورای عمومی فرهنگ؛ تعیین نقشه راه فرهنگی استان

وی با بیان اینکه شورای عمومی فرهنگ یک نهاد تصمیم گیری و مهم است گفت: این شورا باید از نظر محتوایی تقویت شود و جایگاه واقعی خود را در استان پیدا کند چرا که شورای عمومی فرهنگ می تواند نقش اساسی در تعیین و اجرای آن داشته باشد. نقشه راه فرهنگی استان «آهسته آهسته

عابدی گفت: استان یزد فرصت های زیادی در عرصه فرهنگ و هنر دارد که باید برای دوران شکوفایی خود قدردانی و برنامه ریزی شود و برای رفع آنها با همفکری نخبگان، هنرمندان و رسانه ها برنامه ریزی می کند.


* با تشدید محدودیت ها از تعطیلی فعالیت های هنری جلوگیری کنید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه نقش هنرمندان، رسانه ها و فرهنگیان یزد در آینده یزد بسیار مهم است، گفت: استان می داند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ویروس ننگین کرونا بخش های مختلف را درگیر کرده است اما هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه ضربه سختی خورده اند و کمرشان خم شده است. امیدواریم با تشدید محدودیت ها از تعطیلی فعالیت های هنری جلوگیری شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید