جهت‌گیری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر به‌سمت بازارپردازی و اقتصاد فرهنگ است

وی افزود: از سوی دیگر در حوزه فرهنگ و رهنمودهای اسلامی وارد فناوری های جدیدی شده ایم که به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است و ذائقه مصرف گسترش یافته است. حوزه بازی های رایانه ای در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است و ما آن را یک فرصت می دانیم و با توجه به ظرفیت این فضا، اقتصاد را پشت این کار قرار می دهیم و امیدوارم مشکلات مالی این حوزه نیز حل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فکر می کنم بر خلاف برخی از حوزه ها که از نظر فناوری عقب هستیم، به دلیل رشد بسیار خوبی که اتفاق افتاده، سرعت توسعه دانش جدید بالاست.

وی با اشاره به شرکت یک میلیون و پانصد هزار نفر در هشتمین دوره جام قهرمانان بازی های رایانه ای ایران که توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار می شود، تصریح کرد: جام بازی های رایانه ای را باید به صورت فصلی و دوره ای برگزار کنیم.

اسماعیلی با اشاره به جهت گیری این جشنواره بازی های رایانه ای فجر به سمت بازاریابی و اقتصاد فرهنگ بازی های رایانه ای افزود: با همکاری نهادهای مختلف و همچنین سایر بخش های هنری، حمایت و سرمایه گذاری گسترده بخش خصوصی و اصلی صنایع باید در این اکوسیستم فراهم شود

جلسه شورای سیاسی نهمین جشنواره بازی های رایانه ای با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دیگر اعضای این بنیاد برگزار شد. همچنین در پایان این نشست از پوستر نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر رونمایی شد.