فضاهای پارک‌ مکانیزه‌ تهران تا یک ماه دیگر مشخص می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد 30 هزار جای پارک حاشیه ای خبر داد و گفت: پارکینگ های مکانیزه تا یک ماه دیگر تعیین می شود.

به گزارش خبرگزاری موج


شهریار افندی زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت پارک مرضایی گفت: شورای ترافیک شهر تهران در مرحله اول طراحی پارک های حاشیه ای برای استقرار 120 هزار پارکینگ در مناطق 22 گانه پایتخت قرار گرفت. این طرح در سال های مختلف به دلیل انعقاد قراردادهای مختلف با شرکت های مختلف دنبال شد. در سال 1402 تلاش شد تا از طریق شرکت های توانمند با نگرش جدید و برنامه های اقتصادی بهتر کار شود. در اواخر سال 1402 قراردادی با یکی از شرکت ها منعقد شد که منجر به ساماندهی فضاهای مناطق 1، 4 و 5 تهران که حدود 30 هزار پارکینگ است با برنامه ای مناسب انجام شد.

افندی زاده ادامه داد: البته پارک کنار حاشیه برای توقف های کوتاه مدت ایده خوبی است تا سایر خودروهایی که نیاز به توقف طولانی مدت دارند بتوانند به پارکینگ عمومی مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال 1403 شهرداری تهران برای تکمیل پارکینگ های عمومی و ساخت پارکینگ های مکانیزه تلاش می کند، خاطرنشان کرد: مکان دقیق پارکینگ های عمومی پیش بینی و تعیین شده است، اما در خصوص پارک های مکانیزه، تمامی شهرداری های مناطق به صورت دقیق اقدام به احداث پارکینگ های عمومی کرده اند. اطلاع رسانی شد تا اقدامات لازم را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: در این راستا باید اطلاعات به درستی تکمیل و فضاها وارد شود. اما ابتدا باید پارکینگ های مکانیزه ای که در سال های گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون بلااستفاده بوده و یا در مکان های نامناسب قرار گرفته اند را بازسازی و به منطقه مناسب منتقل کنیم. تا یک ماه دیگر فضاهای پارک های مکانیزه در دستور کار ۱۴۰۳ شهر تهران را مشخص می کنیم.

افندی زاده با بیان اینکه آماده همکاری با سرمایه گذاران برای احداث پارک های مکانیزه هستیم، گفت: در حال آماده سازی برای استقرار پارک های حاشیه ای در سایر مناطق و همچنین بررسی نهایی پارک های حاشیه ای هستیم. این امر مستلزم عقد قرارداد مجدد برای افزودن 14 منطقه دیگر به لیست نهایی پارک های پیرامونی در حال حاضر است. در این راستا هماهنگی های لازم با پلیس راهنمایی و رانندگی شهرداری تهران انجام شده است.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها