فیلمسازان فلسطینی با هدف تغییر دیدگاه‌ها به کن می‌آیند

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش اسکرین، هیئتی از فیلمسازان فلسطینی در جشنواره کن آنها برای جلب حمایت بین المللی از پروژه ها و فرصتی برای تغییر گفتمان در مورد نحوه تلقی فلسطینی ها در سطح جهانی حضور دارند.

مهدی فلیفل، فیلمساز فلسطینی مقیم دانمارک که اولین فیلمش با نام «به سرزمینی ناشناخته» در دوهفته‌نامه کارگردان قرار گرفته است، با اشاره به اینکه بارها در رسانه‌های غربی فلسطینی‌ها تنها به عنوان گروهی از عرب‌های خشمگین به تصویر کشیده می‌شوند، گفت: که امیدوار است فیلم او به گفتمان انسانی درباره فلسطینی ها کمک کند.

وی افزود: مردم ما را افرادی با رویا و امید و ترس نمی بینند. امیدوارم این مفاهیم برای مخاطب جا باز کند.

«به سرزمینی ناشناخته» درباره تلاش دو فلسطینی است که در آتن گم می شوند و سعی می کنند خود را به آلمان برسانند. این فیلم محصول مشترک 8 کشور است. فلیفل گفت: برای ساختن یک فیلم فلسطینی باید واقعاً تمام راه را بسازید، هیچ فیلمی دیگر به همان شکل ساخته نخواهد شد. هر فیلم فلسطینی ساخته شده یک معجزه است.

فیلمبرداری این فیلم در یونان و در جریان تشدید جنگ بین اسرائیل و غزه در ماه اکتبر آغاز شد. فلیفل در این زمینه گفت: وقتی شروع به فیلمبرداری کردیم همه چیز تازه شروع شده بود. باید به بازیگران جوان بیست و چند ساله‌ای که تمام شب را در شبکه‌های اجتماعی بیدار بودند، می‌گفتم که باید سعی کنیم تا 6 هفته آینده روی این موضوع تمرکز کنیم زیرا این بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

فلیفل همچنین در نمایشگاه فیلم مستند فلسطین در 19 می با خانه پدری من به تهیه کنندگی جف آربون بریتانیایی شرکت کرد. این نمایشگاه با همکاری موسسه فیلم فلسطین به کارگردانی محمد جبلی متولد غزه و مقیم نروژ و “کن داکس” برگزار می شود و 4 مستند فلسطینی در حال ساخت را ارائه می دهد.

جبلی گفت: امیدواریم صنعت سینما حمایت و شناخت فیلمسازان ما را افزایش دهد و به ارائه داستان های فلسطینی ادامه دهد. به خصوص در این دوران تاریک که ما در بحبوحه نسل کشی مداوم در غزه زندگی می کنیم.

از دیگر مستندهای این نمایشگاه می توان به «باشگاه کمدی فلسطینی» ساخته علا علی عبدالله به تهیه کنندگی شارلوت نولز از بریتانیا، «افسانه محمود» به کارگردانی مایار حمدان و شیما التمیمی که در خارج از قطر توسط التمیمی تولید شده است و «Unmade» اشاره کرد. توسط بلال الخطیب، تهیه کنندگی الخطیب. و علا ابو قوش در فلسطین و تانیا الخوری تهیه کننده لبنانی ساکن پاریس است.

علا شهدا بازیگر و کمدین برای اولین بار در جشنواره کن حاضر می شود و بازیگر فیلم «باشگاه کمدی فلسطینی» است که درباره 5 کمدین فلسطینی است که به صورت استندآپ به تور می پردازند. وی در این زمینه گفت: ما به عنوان فلسطینی این کلیشه داریم که تحت اشغال زندگی می کنیم و بنابراین نمی توانیم کمدی کنیم. می گوییم چطور می توان زندگی سختی داشت و بامزه بود؟ اما با کمدی، این ایده را می شکنیم و به مردم نزدیک می شویم.

در جشنواره کن امسال، چندین پروژه فلسطینی موفقیت آمیز بودند، از جمله لیلا عباس از شما برای بانکداری با ما که تمام شد، رشید مشاراوی، زیمین صفر، و روزی روزگاری در غزه، تارزان و ناصر عرب که توسط باک فیلم فروخته شد. .

علا کرکوتی، یکی از بنیانگذاران گروه پان عربی Mod Solutions که مرکز سینمای عرب در کن را اداره می کند، می گوید: «اگرچه فلسطینی ها نه جشنواره فیلم در کشور خود دارند و نه یک غرفه رسمی در بازار بین المللی، فلسطینی ها سینما یکی از منظم ترین و باثبات ترین سینماهای عرب است که همیشه و هر سال در جشنواره ها حضور دارد.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها