فیلمسازان جوان نباید تاثیر موسیقی متن/فیلم های احمقانه را نادیده بگیرند. از بین بردن ذائقه عمومی


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894142

مهران علیزاده گفت: امروز کیفیت فیلم های مجاز برای اکران در کشور کاهش یافته و ذائقه مخاطبان تغییر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; کارگاه موسیقی متن فیلم به همت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کرج و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در تالار خدمات صابر برگزار شد..


مهران علیزاده مدرس کارگاه در خصوص موضوعاتی چون روانشناسی موسیقی و تاثیر آن بر فیلم، رابطه کارگردان و سازنده موسیقی متن سخنرانی کرد و به نقد اهمیت اصالت در موسیقی متفکر پرداخت. در مقابله با سینمای مبتذل غرب..


علیزاده در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: موسیقی متن فیلم یکی از مواردی است که تاثیر زیادی بر روی مخاطب می گذارد و در طول تاریخ سینما، کارگردانانی که به این امر اهمیت بیشتری داده اند، آثارشان بوده است. در میان بهترین ها شناخته شده است..


وی ادامه داد: مخاطب به راحتی می تواند با موسیقی متن فیلم ارتباط برقرار کند و بهترین ابزار برای انتقال حس مخاطب است..


این کارشناس افزود: توجه به ارزش ها در موسیقی می تواند به آرامش روحی مخاطب و ایجاد امید به زندگی در فیلم ها کمک کند و این موضوع باید مورد توجه کارگردانان قرار گیرد..


علیزاده تصریح کرد: امروزه کارگردانان مطرح دنیا به قدرت موسیقی متن پی برده اند و زمان و هزینه زیادی را صرف آن کرده اند..


و ادامه داد: متاسفانه کیفیت فیلم های مجاز برای اکران در کشور بسیار کاهش یافته است، این موضوع ذائقه مخاطب را تغییر داده و رضایت آنها را به همراه ندارد..


این کارشناس اضافه کرد: نباید تنها به جنبه سرگرمی فیلم پرداخت، زیرا ابزار هنری در انتقال مهم ترین مفاهیم بسیار موثر است، بنابراین باید محتوایی تولید کرد که ذائقه مخاطب را بالا ببرد..


علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: فیلمسازان جوان نیز باید در این کارگاه ها شرکت کنند تا با جدیدترین تکنیک های فیلمسازی به روز شوند و امروز در این کارگاه به قدرت موسیقی متن فیلم پرداختیم که قطعا در یک جلسه تاثیرگذار نیست اما در این کار بسیار موثر است. جذب و تاثیر کار برای مخاطب مهم است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید