از پرداختن به مسائل فیلمسازان تا میزبانی 10 رویداد سینمایی ملی و بین المللی


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916597

در پنجاه و یکمین جلسه شورای فیلمبرداران و کارگردانان مطرح شد.

پنجاه و یکمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی در تالار شهید آوینی این سازمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی در این جلسه با اشاره به پیگیری و رسیدگی به مشکلات سینماگران در هفته های اخیر توسط سازمان سینمایی و کمیته مشترک این سازمان، قوه قضائیه و سینما گفت: خوشبختانه این اداره تعداد قابل توجهی از این پیگیری ها مثمر ثمر بوده و به پرونده تعدادی از سینماگران کمک شده است.

پیگیری جدی مسائل و لزوم همراهی و کمک به سینماگران
وی افزود: در جلسات متعددی که با نهادهای ذیصلاح و تصمیم گیرنده داشته ایم، نتایج و تصمیمات موثری گرفته شده است و به برکت این جلسات، تعدادی از پرونده های این سینماگران بررسی و با سرعت بیشتری تصمیم گیری شده است. از جمله مواردی که منجر به تعهد شده است و برخی دیگر منجر به اعطای وثیقه و آزادی بازداشت شدگان شده است.
وی بیان کرد: کمیته داوران سازمان سینمایی به تلاش خود برای رفع مشکلات و مسائل پیش آمده پیش روی اهالی سینما ادامه خواهد داد تا به یاری خداوند هر چه زودتر مشکلات سینماگران مرتفع شود. و شایسته است خود سینماگران به حل مشکلات کمک کنند و کمک کنند

سیستم i-ticket اولین قدم است
رئیس سازمان سینمایی در این جلسه با تشکر از موسسه سینماشهر برای ایجاد سامانه آی تیکت به عنوان اولین فاز از پروژه بزرگ در زمینه ظرفیت سازی مخاطبان سینما، آن را به عنوان سامانه ای تیکت اعلام کرد. گام مهمی در جهت شکوفایی و پویایی صنعت سینما و جذب مخاطب و بازاریابی فیلم است و افزود: راه اندازی این سامانه مقدمه ای برای حرکت جدی تر در راستای توسعه اقتصاد سینمایی، فاز اول آی-است. بلیت طرح بزرگی است و با توسعه زیرساخت ها و رونمایی از مراحل بعدی این طرح شاهد ظرفیت های جدیدی در حوزه مخاطب و بیننده سینما و فیلم خواهیم بود.
وی تصریح کرد: مقوله مخاطب و کشف و بهره برداری از امکانات مغفول مانده این حوزه موضوع مهمی است و گسترش سیستم هایی که به توسعه روابط اجتماعی سینما و جذب مخاطب برای فیلم ها کمک می کند یکی از اصول اساسی است. نیازهای سینما و از نظر ما محدودیتی در زمینه گسترش و افزایش سیستم ها وجود ندارد.

سازمان بازرگانی و تبلیغات سینماها
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به لزوم پرداختن به همه ابعاد اقتصادی صنعت سینما گفت: خلاء محسوسی در حوزه امور بازرگانی و تبلیغات سالن های سینما احساس می شود و لازم است با کمک این موسسه سینماشهر تاسیس شود. صنعت سینما و بهره گیری از رایزنی و همفکری انجمن سینماگران، گردانندگان صدا و سیما و اتحادیه ها، تهیه کنندگان باید برای ساماندهی، توسعه این بخش و بهینه سازی ظرفیت تبلیغاتی سالن های سینما اقداماتی را انجام دهند.
وی ادامه داد: به منظور گسترش و ساماندهی تبلیغات و تبلیغات سینمای ایران، مقرر شد سازوکاری در این زمینه تعریف و اجرا شود که نتیجه نهایی آن منجر به سهولت، امنیت و شفافیت امور تبلیغاتی در حوزه سینما
وی با اشاره به جایگاه صنعت تبلیغات در جامعه مدرن و موضوع مهم تبلیغات سینما برای گسترش، تعمیق و تأثیرگذاری و آگاهی بخشی به مخاطبان سینما، گفت: تاکنون تعریف و ساختار منسجمی در این زمینه وجود نداشته است، اما در جهت بهره وری بهتر، به نفع سینماها و پردیس ها پیشنهاد شد که الگویی برای پاسخگویی به این نیاز طراحی شود و ایده افتتاح سازمان تبلیغاتی برای سینماهای ایران مطرح شد.
خزاعی با اشاره به ظرفیت تبلیغات بیش از 700 سالن سینما در سراسر کشور خاطرنشان کرد: راه اندازی سازمان بازرگانی سینمایی به ما کمک می کند تا نگاهی همه جانبه به مقررات، تصمیمات و وظایف بخش های مختلف در حوزه تبلیغات سینما داشته باشیم.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سازمان تجارت بسیاری از موانع و مشکلات این حوزه برطرف می شود و ظرفیت های مغفول مانده دستگاه های اجرایی مختلف در بخش دولتی و خصوصی و سطح دسترسی و ارتباط بین جهنم ها برطرف می شود. سفارش دهندگان، تولیدکنندگان، اپراتورها حذف خواهند شد، آسان تر و ساده تر خواهد بود.

توسعه زیرساخت های سینمایی در کشور
به گفته وی، این امر با مجدانه انجام شده و با حمایت بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی و استانداران، روند اجرای سیاست های حمایتی از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه نوسازی سینماهای تهران و شهرستان ها رونق گرفته است. به طوری که از ژوئیه 1400 .130 سالن تئاتر جدید افتتاح شد. عملیات به پایان رسیده یا در آستانه بهره برداری است و در حال حاضر 300 سالن دیگر در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.
خزایی خاطرنشان کرد: ساماندهی سینما از طریق سینماشهر، جمع آوری کمک های بلاعوض در قسمت های مختلف تجهیزات سینما، نوسازی سالن های سینما، تعمیر و تعویض قطعات و …. در سینماهای استان های خراسان رضوی، قم، لرستان، مازندران، اصفهان، سمنان، سیستان و بلوچستان کردستان، یزد، گلستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، کرمان، کرمانشاه، همدان، خوزستان، گیلان و تهران. که این کمک های حمایتی ادامه خواهد داشت.

ده رویداد مهم کشور
خزایی در این نشست همچنین از برگزاری 10 رویداد مهم سینمایی در کشور در سه ماه آینده خبر داد.
وی با بیان اینکه طی سه ماه آینده 10 رویداد سینمایی بر اساس تقویم رویدادهای سازمان سینمایی در سه مقیاس بین المللی، ملی و منطقه ای برگزار می شود، عناوین کلی این رویدادها را به شرح زیر اعلام کرد: شانزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت. ، هفته فیلم روسی در تهران، هفته فیلم چینی در تهران، چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در تهران و استان های مختلف کشور، برگزاری المپیاد فیلم دانش آموزی کودکان و نوجوانان، برگزاری پنجمین جایزه علمی پژوهشی، جشنواره های منطقه ای سینمای جوانان در 3 استان یزد، کوه کلویه و بویراحمد، بوشهر و گردهمایی کارگردانان سینما از 32 استان کشور.
رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، سازمان سینمایی از برگزاری چندین رویداد فرهنگی دیگر مانند جشنواره ۱۰۰ فیلم، جشنواره فیلم رضوی، جشنواره بین‌المللی فیلم مقام و… حمایت خواهد کرد.

جهشی در تولید فیلم
وی با اشاره به افزایش چند برابری تولید سینما گفت: در حوزه تولید فیلم کوتاه و مستند و بلند در انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و بنیاد فارابی شاهد هستیم. جهش و رشد قابل توجهی است که گزارش عملکرد و عناوین محصولات این موسسات تا پایان سال جاری اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوال مدیران سازمان درباره سینما، اظهارات، موضع برخی صنوف و سوالات پیرامون بحث حجاب گفت: در جلسات آینده نظر خود را در این خصوص اعلام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید