جان ویلیامز با موسیقی متن فیلم «ایندیانا جونز 5» سینما را ترک کرد.


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878299

آهنگساز افسانه ای 90 ساله از آهنگسازی فیلم «ایندیانا جونز 5» بازنشسته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، جان ویلیامز گفت که ساخت موسیقی برای «ایندیانا جونز 5» آخرین کاری است که برای موسیقی این فیلم انجام خواهد داد.

آهنگساز افسانه ای برنده اسکار که موسیقی متن فیلم هایی مانند «آرواره ها» در سال 1976، «جنگ ستارگان» در سال 1977 و «ای. T; “موجود فرازمینی” (1982) و بسیاری از فیلم های شناخته شده دیگر، او در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که در حال ساخت موسیقی برای “ایندیانا جونز 5” با بازی هریسون فورد است. او گفت هریسون فورد – که کمی از او جوان‌تر است – می‌گوید این آخرین فیلم او خواهد بود، بنابراین من احتمالاً می‌توانم همین را بگویم (اگرچه فورد هنوز بازنشستگی خود را اعلام نکرده است).

ویلیامز 90 ساله اصرار داشت که ساخت موسیقی برای هر فیلم پرفروش 6 ماه طول می کشد. او گفت: «در این مرحله از زندگی من، این زمان برای من یک تعهد طولانی است.

البته این آهنگساز برنده 5 اسکار به صراحت گفته است که قصد ندارد پای موسیقی را ببندد.

ویلیامز اخیراً موسیقی متن سریال دیزنی پلاس “Obi-Wan Kenobi” را نوشته و گفته است که قصد دارد وقت خود را صرف پخش موسیقی و کنسرت کند.

او همچنین آلبومی به نام «جمع شدن با دوستان» منتشر کرد که با همکاری یو یو ما و نوازندگی فیلارمونیک نیویورک ساخته شد و همچنین شامل یک موضوع جدید از موسیقی متن فیلم «فهرست شیندلر» است. موسیقی «لینکلن» با اجرای جدید «یو-یو ما» و اجرای جدید تکنوازی گیتار از موسیقی فیلم «مونیخ» از دیگر قطعات این آلبوم است. هر دو فیلم توسط اسپیلبرگ ساخته شده اند.

او شب گذشته برای جشن تولد 90 سالگی خود با ارکستر سمفونیک ملی از مرکز کندی دیدن کرد. استیون اسپیلبرگ نیز در این مراسم حضور داشت.

ویلیامز درباره زندگی امروز خود می گوید: «من قدرت نفس کشیدن، قدرت زندگی کردن و درک اینکه چیزی فراتر از زندگی فیزیکی وجود دارد، دارم. یک زندگی معنوی و هنری وجود دارد، یک پادشاهی که از واقعیت های این دنیای خاکی فراتر می رود. موسیقی می تواند اندیشه را به سطح شعر برساند و ما می توانیم در مورد اهمیت موسیقی برای بشریت بحث کنیم. همیشه تصور می‌شد که موسیقی قدیمی‌تر از زبان است، و ما احتمالاً گاهی اوقات به جای صحبت کردن، طبل می‌زنیم یا نی می‌زنیم. بنابراین موسیقی بخش اساسی بشریت است. موسیقی به من زندگی داد.

جان تاونر ویلیامز، متولد 8 فوریه 1932، آهنگساز، رهبر موسیقی و پیانیست است که برخی از محبوب ترین، شناخته شده ترین و شناخته شده ترین موسیقی های تاریخ سینما را ساخته است. او برنده 25 جایزه گرمی، هفت جایزه فیلم بفتا، پنج جایزه اسکار و چهار جایزه گلدن گلوب شده است. ویلیامز 52 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و پس از والت دیزنی دومین نامزد دریافت جایزه اسکار است. ساخته های او تجسم موسیقی فیلم در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید