تغییر رنگ و شرایط بحرانی ناشی از ساده‌سازی‌ها / رگه‌های جدید تاج در سایه بی‌توجهی مردم بالا می‌آیند.


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806018

بیش از دو سال از مرگ این ویروس در سراسر جهان می گذرد، اما از قدرت آن نه تنها کاسته نشده، بلکه پیر و جوان را با سویه های جدیدتر هدف قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; پس از ورود، تاج به عنوان یک تهدید جدی برای مردم در سراسر جهان در نظر گرفته می شود، تهدیدی که حتی بدتر از بهترین سلاح های نظامی در نظر گرفته می شود، زیرا کشتار با سلاح های نظامی افراد یک یا چند منطقه را درگیر می کند، اما با ورود و گسترش این ویروس شیطانی در سطح جهانی، حتی از مرگبارترین سلاح ها نیز موثرتر بود.

توسعه این ویروس کشنده در اولین روزهای انتشار آن به قدری سریع بود که در کمتر از 6 ماه بیش از 80 درصد جهان را تحت تأثیر قرار داد و امروز جایی در جهان برای مبارزه با این ویروس رسوایی وجود ندارد. خیر

به هر حال می‌خواهیم از کرونا قدردانی کنیم، این یک ویروس کشنده به نظر می‌رسد، زیرا تأثیر آن نه تنها در جامعه سلامت، بلکه در جامعه اقتصادی و اجتماعی نیز آشکار است.

تاج زندگی اجتماعی را بدتر کرد

علی برزکار یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تعجب می کنم با چه ویروس خطرناکی مواجه هستیم که زندگی اجتماعی ما را در بدترین شرایط قرار داده است.


e11489d6 12c1 4044 bff0 59d7265f71b7 خبر خاکستری

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه با ورود سویه های جدیدتر روابط خانوادگی نیز کاهش یافته است، گفت: برای حفظ سلامت خانواده ها باید ارتباط حضوری با یکدیگر را کاهش دهیم.

وی افزود: در زمان های قدیم با هر بیماری که برای مردم پیش می آمد، اقوام و آشنایان با حضور و آسایش خود و همچنین با ایجاد امید مدیریت می کردند، اما ویروس تاج حتی اولین اقدامات حضور و آسایش را انجام داده است. . از مردم.”

آمیکرون در کمین افرادی است که میزان عفونت بالایی دارند

مصطفی محسنی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: آمیکرون به عنوان جدیدترین کشور ولیعهد را شاهد هستیم که متاسفانه آمار ابتلا بسیار بالایی دارد.

محسنی با بیان اینکه در هفته های اخیر چند نفر از اعضای خانواده ما به این بیماری خطرناک مبتلا شده اند، افزود: روند درمان آنها دو هفته به طول انجامیده و نتیجه ساده سازی های جامعه است.


0ee383ce 40b5 400d bc6c 66a53e2a3ab5 خبر خاکستری

این شهروند بندرعباسی با تاکید بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان، گفت: متاسفانه مردم تصور می کنند دو نوبت واکسن دریافت کرده اند و همچنان نوبت سوم را در ازای رعایت پروتکل ها برای مسئولیت های اجتماعی خود مصرف می کنند. ” کمی دورتر، منجر به افزایش اوج تاج می شود.

وی گفت: بهترین سرمایه برای یک جامعه، افراد آن جامعه هستند.

استرس گرفتن تاج در من است

شایسته بهرامی بانوی بندرعباسی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: استرس ابتلا به این بیماری خطرناک و شرایط مقابله با آن در من نهفته است.

بهرامی با اشاره به اینکه شرایط کاری من به گونه ای است که باید در مسیر کار از دو دوره تاکسی استفاده کنم، گفت: متاسفانه مردم نسبت به سال اول شیوع این ویروس در جامعه پروتکل ها را رعایت نمی کنند و ساده است. “به نفع مردم نیست.


2ba00042 4773 4652 8939 05ee7f17d98c خبر خاکستری

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه در آمار کشوری مردم هرمزگان جزو بهترین استان ها برای رعایت پروتکل ها هستند، افزود: متأسفانه ساده سازی ها در بین مردم این استان سرایت کرده و شاهد افزایش ابتلا به کرونا جدید هستیم. پیک ها در هرمزگان.

وی با قدردانی و تشکر از جامعه پزشکی و پزشکی استان هرمزگان گفت: امیدواریم مردم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از خستگی و درد کادر درمانی بکاهند.

سویه جدید کرونا در هرمزگان به سرعت در حال گسترش است

حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امروز کووید در استان هرمزگان به شکل متفاوتی در حال گسترش است و سویه جدیدی داریم که می تواند بسیار بیشتر از کووید قبلی از فردی به فرد دیگر سرایت کند. “

فرشیدی افزود: مهمترین کاری که مردم می توانند برای جلوگیری از شیوع آن انجام دهند استفاده از ماسک است. وقتی از خانه بیرون می رویم باید ماسک داشته باشیم. اگر علائمی داریم، باید نه فقط یک ماسک، بلکه دو ماسک داشته باشیم.”


bcc2815c eb5d 4bb6 92cf a848f5186b52 خبر خاکستری

وی گفت: اگر در مکان های شلوغ هستیم به جای یک ماسک از دو ماسک استفاده کنیم. امروز تعداد مراجعات به بیمارستان ها افزایش یافته و تقاضا برای سی تی اسکن بیشتر از حد معمول است.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه توموگرافی کامپیوتری تنها به درخواست پزشک انجام می‌شود، گفت: از شهروندان می‌خواهیم به دلیل احتمال ابتلا به کووید، خواهان توموگرافی کامپیوتری نباشند.

فرشیدی تصریح کرد: خطر سی تی اسکن در سنین مختلف به ویژه زنان در سنین باروری بسیار زیاد است، سی تی اسکن معادل یک یا دو تصویر ساده نیست، بلکه معادل 100 تصویر از ریه است که انجام می دهید و طولانی مدت است. می تواند منجر به بیماری های جدی مانند سرطان شود.

وی با بیان اینکه مدتی شهرهای هرمزگان آبی بود و دور هم جمع شدیم اما الان شرایط بحرانی است، گفت: الان در وضعیت قرمز هستیم و باید یک ماه به خود فرصت بدهیم.

فرشیدی همچنین به فصل جفت گیری در این استان اشاره کرد و گفت: از همه همشهریان محترم تقاضا داریم از برگزاری جشن های عروسی و تولد خودداری کنند تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس ناخوشایند نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید