لازمه ولایتمداری، بصیرت است

رئیس دیوان عالی کشور:

رئیس کل دادگستری گفت: وقایع ابتدای اسلام به ویژه حوادث پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام نیز در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی تکرار شد.

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین با اشاره به فرا رسیدن سالگرد حماسه 9 D، یک روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اعلام کرد: به فرموده رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب حماسه بزرگ 18 دی 1387 حجت را بر همگان تکمیل کرد و در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ماندگار شد.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه حضور مردم در حماسه 18 آذر با بصیرت همراه بود، گفت: وی تصریح کرد: بصیرت یکی از ویژگی های مهم حماسه 18 آذر است که بصیرت آن رهبر معظم انقلاب فرمودند: بصیرت این است که انسان حقایق، نقاط ضعف و قوت خود و دشمن، جایگاه خود، کشور خود را درک کند. ملت خود، منطق انقلاب و صراط را که در کشور ترسیم کرده‌ام، بدانند. این یک بینش است.”

وی با اشاره به جریان حکمت در زمان امیرالمومنین(ع) و سرسختی برخی از یارانش، گفت: بصیرت رکن اساسی در حکومت داری است و در فضای غبارآلود و تیره قیام باید. با چراغ فرماندار از گاوصندوق عبور کنید.

منتظری افزود: وقایع ابتدای اسلام به ویژه وقایع پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام نیز در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی تکرار شده است و باید عبرت گرفت، تبیین و این وقایع را برای نسل جوان امروز روشن کنید.

وی «حماسه 18 دی» را یکی از عناوین مهم و تاریخ ساز انقلاب اسلامی دانست و بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف، بررسی علل و دلایل نسل امروز و فردای ایران اسلامی تاکید کرد.



آیا این خبر مفید بود؟