بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل روز لازمه نقش روحانیت در جامعه است

قائم مقام حوزه های علمیه کشور گفت: امام خمینی (ره) فرمودند نقش حوزه ها و روحانیت در مقابله با تهدیدات باید مورد توجه قرار گیرد و برای جذب مخاطب باید با توجه به نقش حوزه ها و روحانیت محتواسازی کند. در جامعه.تبیین می کند

ملکی ادامه داد: حوزه های علمیه و ائمه جماعت در صورتی می توانند موثر باشند که از نظر معرفتی و معرفتی دشمن، معرفت مخاطبان به روز شوند و در مقابل عموم قرار گیرند و الگو قرار گیرند.


ظرفیت میدان عمل در قزوین باید شناسایی شود

وی یادآور شد: بروز اختلاف در حوزه به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که قرار است این قشر همه اقشار از تجارت تا دانشگاه را هدایت کنند.

این مسئول اذعان داشت: شورای مشورتی فرصت خوبی برای استان قزوین است و باید ظرفیت ها در آن شناسایی شود. قزوین ظرفیت مناسبی برای اساتید حوزه علمیه دارد و سطح آن مشابه استان قم و تهران است که باید از آن استفاده کرد.

معاون حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: می خواهیم هر ماه یک شورای مشورتی تشکیل شود تا از روحانیون، اساتید و کارکنان دعوت شود و درخواست های خود را بیان کنند تا برنامه ریزی درستی انجام شود.

مالکی در نهایت اخلاص را اصل اول فعالیت های حوزوی دانست و یادآور شد: کار باعث محبوبیت مردم در نزد خداوند می شود و سمینارها نباید به سمت درجات پیش برود. از مسئولین استانی می خواهیم از مدیر جدید حوزه علمیه استان حمایت کنند تا وحدت و شور و نشاط در استان شکل گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید