حضور مؤثر زنان در ادوار مختلف، اوج بصیرت و آگاهی زنان را در تاریخ نشان داده است


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840893

بیابانی با بیان اینکه حضور زنان مسلمان از آغاز تاریخ اسلام تا به امروز نشانه شور و شعور و حماسه است، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مینا بیابانی در مراسم یادواره شهدای زن عشایری که در سال 1398 برگزار شد، گفت: شهدای انقلاب اسلامی ایران شهدایی هستند که هر کدام از آنها الگوی منحصر به فردی برای زنان کشور و همه زنان جهان هستند که یکی از این الگوهاست. بعدازظهر، هرم آباد بی نظیر بانویی عشایری اهل منطقه لارستان استان فارس، بانوی حماسی است که قبل از پیروزی انقلاب به شهادت رسید و در سال های آغازین امامت جهاد به همراه برادر، همسر و فرزند نوجوانش در برابر رژیم پهلوی معرفی شدند. به عنوان الگو، همه زنان.

وی افزود: الگویی که تعریف جدیدی از حضور اجتماعی زنان در جهان ارائه کرد، الگویی که بر اساس فرهنگ فاطمی ایجاد شد و به یاری حضرت فاطمه(س) شکل گرفت و امروز همه ما موظف و موظف به حفظ هستیم. آن مدل. «و ما معرفی و توسعه آن را داریم.

رئیس جامعه زنان بسیج کشور گفت: حضور زنان مسلمان از آغاز تاریخ اسلام تا به امروز سرشار از شور و شعور و حماسه بوده است. .

بیابانی گفت: این دستاورد و ارزشی که در انقلاب اسلامی به اوج خود رسید، جایگاه و منزلت زن مسلمان در واقع این جایگاه را از نهضت عظیم امام (ره) و سپس مقام معظم رهبری که مسئول همه امور است، داریم. ما، به ویژه زنان، «بیش از هر زمان دیگری باید از هیچ تلاشی برای حفظ این دستاورد دریغ نکنیم.

وی گفت: یکی از وظایف و رسالت های زنان مسلمان حفظ دستاوردهای بزرگ اسلام است که بر اساس احیای هویت زن مسلمان است و باید توجه داشت که چنین نیست. حرکت بدون جهاد تبیین ماندگار نیست.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: بر اساس فرمایشات رهبری، حضور بانوان هراسان از جان حضرت زینب(س) که راوی موثر در حماسه کربلا بود، وظیفه همه بانوان ایران است. از این دستاورد انقلاب و ارزش‌های انقلاب دفاع کنید. «زمانی که حضرت زینب(س) به وظیفه خود عمل می‌کرد و دستاوردهای عاشورا را با مجاهدت خود تبیین می‌کرد، باید در حفظ دستاوردهای انقلاب تلاش کنیم.

بیابانی گفت: بیایید بر این اساس و بر اساس بحث های فکری در حوزه زن و خانواده در این جهاد تبیین موفق باشیم که باید باعث تحکیم خانواده، حفظ قداست حجاب و عفاف و تربیت نسل انقلابی و عفیف شود. حضور اجتماعی در جامعه.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید