لزوم برقراری حمل یکسره از مراکز استانها به عتبات عالیات و تردد بدون توقف مسافران از پایانه‌های مرزی

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد:

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تلاش ادارات کل استان های مرزی برای ایجاد حمل و نقل یکپارچه در خطوط برون مرزی بویژه در نقاط مرزی به منظور تسهیل و تسریع در تردد مسافران خبر داد. و توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت و همجواری استان های مرزی با کشورهای همسایه.



من گزارش میدم آژانس اطلاعات وزارت امور خارجه به نقل از رانندگیحمیدرضا شهرکی معاون دوم حمل و نقل این سازمان در نشست ویدئو کنفرانس بررسی روند کار شرکت های حمل و نقل داخلی و بین المللی در مسیرهای برون مرزی که با حضور مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد. استان‌های مرزی و تهران و انجمن‌های تجارت مسافر در سراسر کشور اعلام کردند:

با توجه به دستورالعمل دولت سیزدهم برای توسعه گردشگری در کشور به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و مذهبی، در این سازمان تلاش می شود زیرساخت ها و فضاهای لازم در پایانه های مرزی توسعه یابد تا تردد مسافران انجام شود. از مرزها بدون معطلی و با رضایت است.

وی سه موضوع زیرساختی و نحوه استقرار و ارائه خدمات به شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در پایانه‌های مرزی، اصلاح فرآیندهای مرتبط از جمله صدور مجوز شرکت‌ها و فرآیندهای مرزی و ایجاد شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی در دو طرف را مهم برشمرد.

شهرکی با اشاره به اهمیت تسریع و تسهیل ترددهای مرزی افزود: جابجایی یک طرفه مسافران به ویژه در حوزه زائران به عراق باید در تمامی استان های مرزی و با ظرفیت های استانی با استان های مرزی فراهم شود. کشورهای همسایه برای استفاده کامل و حل مشکلات حمل و نقل.

بر اساس این گزارش، جواد هدایتی مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی نیز اظهار داشت: با توجه به شعار امسال و بهره مندی از مشارکت مردم، انتظار می رود اصناف نقش موثرتری در اربعین امسال ایفا کنند و در این راستا پیشنهاد می شود. کمیته حمل و نقل بین المللی در انجمن های صنفی شرکت های مسافربری تشکیل شود تا از منظر تخصصی به مسائل و مشکلات این بخش بپردازد.

هدایتی با بیان اینکه سال گذشته جابجایی همه زائران به عتبات موجب رضایتمندی و کاهش معطلی و توقف در پایانه های مرزی شده است، افزود: امسال نیز برای تسهیل کار شرکت های مسافربری در مسیر نجف/کربلا تلاش می شود. و افزایش تعداد قراردادهای منعقد شده با شرکت های عراقی و افزایش ورود نیروی دریایی عراق، شاهد استفاده از این ظرفیت در ایام اربعین باشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران کل ادارات کل مرزی استان ها و تهران، مدیران پایانه های مرزی و اتحادیه های صنفی شرکت های مسافربری به صورت ویدئو کنفرانس و در هنگام بیان سوالات و سوالات حضور داشتند. مشکلات، پیشنهادهایی برای راه حل ارائه کردند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها