مدیران استقلال و پرسپولیس کاری جز حمله، شکایت و صدور بیانیه علیه یکدیگر ندارند؟

فرقی نمی کند وضعیت فوتبالی ما چگونه باشد، به هر حال برای جدال پرسپولیس و استقلال و عوامل آنها مشکل ایجاد می شود.

با وجود اینکه نزدیک به دو هفته از آخرین بازی استقلال در هفته یازدهم لیگ می گذرد و پرسپولیس بیش از 20 روز است که در لیگ بازی نمی کند، اما مدیران عامل هر دو باشگاه با اظهار نظر و رفتارهای خود خبرساز شده اند.

درویش از شکایت از استقلال و حذف احتمالی آبی ها صحبت کرد و همین چند کلمه کافی بود تا مدیران استقلال بهانه دیگری برای هیاهوی رسانه ای بیابند.

آقایان یک بیانیه طولانی جدید دادند که مثلا مدیر عامل رقیب اجازه اظهار نظر به ما را ندارد. از طرفی قرمزها در صورت تکرار تهدید در این بیانیه باید منتظر پاسخ جدی آبی ها باشند. شکایت از رضا درویش هم برجسته شد.
این مدل دعوا در فوتبال ما دیگر قدیمی نیست و مردان باید راه های جدیدی برای نشان دادن خود و نشان دادن خود در رسانه ها بیابند. از هر طرف که به تاریخ بنگرید، به ارزانی و طلایی بودن این گونه بحث های لفظی پی خواهید برد.

مدیرعامل سره پوشان با وجود همه مخالفان و منتقدانش و در شرایطی که باید تمرکز خود و پرسپولیسی ها روی دیدار مقابل الدیل در لیگ قهرمانان باشد، تمرکزش را روی امتیاز گرفتن از رقیب سنتی گذاشته است. طرف دیگر ماجرا، مدیرعامل استقلال است که باشگاهش خواستگاران خارجی زیادی دارد و اختلاف کادر فنی او با اپراتور اصفهانی هنوز حل نشده است، اما او به حرف های درویش و اطرافیانش گوش می دهد. که بتواند فورا بیانیه صادر کند و از جنگ لفظی عقب نشینی نکند. ای کاش علی حطر این سرعت عمل را در مدیریت بحران های داخلی استقلال داشت تا تیم نکونام از ابتدای فصل با این همه چالش مواجه نشود.

نکته جالب اینکه در بیانیه اخیر استقلال به تاکید وزیر ورزش مبنی بر پرهیز مجاری ها از ایجاد تنش قبل از دربی اشاره شده بود، اما اظهار نظر درویش و پاسخ آبی ها بار دیگر نشان داد که دو باشگاه زیرمجموعه وزارت ورزش به این موضوع اهمیت نمی دهند. دستورات وزیر اما هر وقت پول کمتر می شود و برای پرداخت تعهدات خارجی خود دنبال ارز می گردند، یادشان می آید که وزارت ورزش هم هست. موضوع جدال جدید سرخابی ها بر سر گرفتن یا عدم امتیاز گرفتن از استقلال است در حالی که طبق اخبار منتشر شده احتمال بازگشت امتیازهای گرفته شده از پرسپولیس و سپاهان وجود دارد. معلوم نیست چرا درویش از کسر امتیاز از استقلال صحبت می کند اما باید امتیاز را به دو تیم پس بدهد و چرا باید بحث کسر امتیاز از آبی ها مطرح شود؟!
قطعا باشگاه استقلال کارهای مهم تری نسبت به بازی درویش دارد و بهتر است تمام تلاش خود را برای حفظ صدر جدول و مسابقات پیش رو متمرکز کنید. در شرایط کنونی شکی نیست که شروع جنگ و رسانه ای شدن آن چیزی جز معدن طلا نیست و هدف آنها بازی با افکار عمومی است. مجاری ها میلیاردها تومان هزینه کرده اند تا تیم جدید خود را در این فصل قفل کنند تا بتوانند بهترین بازی ها را برای هواداران خود انجام دهند و بهترین نتایج را بگیرند، نه اینکه هر از چند گاهی با هم درگیر شوند و تمام تلاش خود را بکنند. متأسفانه وزارت ورزش که مسئولیت این دو باشگاه را بر عهده دارد، مثل همیشه منفعل در برابر این سوء مدیریت ها، وارد عمل نمی شود و منتظر می ماند تا طرفین دست از دعوای خود بردارند!