مشکل تک جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور؛

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه در سال های آینده با مشکل پیری تک جنسیتی مواجه خواهیم بود و بیشتر سالمندان را زنان تشکیل می دهند، گفت: باید راهکارهای لازم را برای بهتر شدن داشته باشیم. زندگی برای زنان مسن و فعال

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

مذگان رضازاده روز سه‌شنبه در دومین کنگره بین‌المللی و وبینار سالمندی سالم در تبریز گفت: برآوردهای آماری نشان می‌دهد که وضعیت سالمندی کشور با سرعت بالایی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه علیرغم تلاش های زیادی که در حوزه جوانان انجام می شود به سمت جمعیت سالمند پیش می رویم، گفت: در سال 1430 بیش از 30 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند و لازم است نظارت های مرتبط با آن انجام شود. زیرساخت ها به صورت جدی

وی در تشریح زیرساخت های اجرایی دولت در این حوزه گفت: سند ملی سالمندان سال ۱۳۹۸ با حضور وزیر تعاون و معاونت برنامه و بودجه رئیس جمهور ابلاغ و سپس تدوین برنامه عملیاتی آن به رئیس جمهور برای تایید

رضا زاه از تدوین لایحه حمایت از حقوق سالمندان و ارسال به دولت و مجلس برای تصویب خبر داد و ادامه داد: با دستور وزیر تعاون، بازنگری در سند ملی سالمندان کلید خورد. از ابتدای امسال.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم کشور ایجاد زیرساخت ها و زیرساخت های مناسب برای شهر دوستدار سالمند است، گفت: در صورت اجرایی شدن، سند ملی سالمندان محقق می شود.

رضازاده از اجرای این طرح در 9 استان پر جمعیت سالمند کشور از جمله آذربایجان شرقی خبر داد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های آموزشی از جمله طرح توسعه محله و تلاش برای اجرای طرح شهری سالمندان تحت عنوان گردشگری سالمندان به نمایندگی از کشورمان در مجامع بین المللی، افزود: آیین نامه مدیرعامل بانک نیات بر اساس سیاست های سلف سرویس در قالب یک زمینه عمومی.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور ادامه داد: بنیاد فرزانگان، مصوبه شورای ملی سالمندان کشور بازوی توانمندی برای اجرای برنامه های پیشگیری و توانمندسازی تلقی می شود و باید مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد. .



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها