تبیین اولویت های بهداشتی کشور/ از بیماری های غیر واگیر تا سالمندی

وی گفت: حدود دو سال است که با کرونا درگیر هستیم و مدیریت این بیماری بسیاری از اقدامات ما را کاهش داده است و باید هر چه سریعتر با آن مقابله کنیم.

حیدری گفت: اگر بخواهیم به اهداف سلامت برسیم باید سرمایه گذاری های کافی و موثر در این حوزه داشته باشیم و از سوی دیگر فرآیندها اصلاح شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: استان ها و شهرستان ها پتانسیل ها و فرصت های متفاوتی دارند و برگزاری چنین جلساتی به شنیدن نظرات و نظرات همه کمک می کند.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از اعتبارات به دانشگاه ها گفت: در ساخت پروژه های بهداشتی باید حساسیت بیشتری داشته باشید و حتما باید بر کار پیمانکاران نظارت داشته باشید.

حیدری با تاکید بر پیشگیری از بیماری ها گفت: باید اقدامات پیشگیرانه جدی انجام دهیم و کمک کنیم مردم کمتر بیمار شوند یا بتوانند به موقع نظارت، کنترل و مراقبت از سلامتی خود داشته باشند. بنابراین باید در این راستا گام برداریم و امکانات و شرایط بیشتری را برای تشخیص و پایش سلامت فراهم کنیم. در این راستا می توان از ظرفیت موسسات خیریه نیز استفاده کرد.

وی گفت: برخی از حوزه ها مانند بیماری های غیرواگیر، سالمندی، جمعیت و بهداشت دهان و دندان از اولویت های بهداشتی است که دانشگاه ها باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

حیدری تاکید کرد: مدیران نباید دچار روزمرگی شوند، مدیر موفقی که ساختار را اصلاح می کند، از سوی دیگر یکی از راه های مقابله با دشمن کادرسازی و توانمندسازی است. به همین دلیل است که باید افرادی با مسئولیت های مهم که عاشق خدمت هستند منصوب شوند. ما پاسدار خون شهدا هستیم و باید از نیروی کار توانمند برای پاسداری از خون شهدا و رسیدن به اهداف انقلاب استفاده کنیم.

وی گفت: یکی از مهمترین جنبه های سلامت، نظارت بر فرآیندها است. در صورت عدم نظارت، اقدام مناسبی انجام نخواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: سعی کنید نشاط و انگیزه را در نیروی انسانی افزایش دهید، این انگیزه تنها با مسائل مالی ایجاد نمی شود، بلکه احترام و حرمتی که برای آنها قائل هستید ارزش بالاتری دارد. درست است که هر انسانی در قبال خدماتی که ارائه می دهد حقوق می گیرد، اما این امر نباید باعث شود که جنبه انسانی و معنوی را فراموش کنید و تشکر از پرسنل می تواند نشاط و انگیزه آنها را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید