نحوه درخواست یارانه مادران شیرده و فرزندان با کارت ملی

نحوه درخواست یارانه مادران شیرده و فرزندان با کارت ملی

دو میلیون تومان یارانه برای بسته های غذایی دو ماهه کودکان زیر 5 سال نیازمند به تغذیه تکمیلی پرداخت شد به طوری که خانواده های کودکان 6 تا 59 ماهه دهک اول تا پنجم هر کدام یک میلیون تومان در مجموع دریافت کردند. دو میلیون شهریه برای دو ماه (د و بهمن) و به بچه های پایه ششم و هفتم 600 هزار تومان جمعاً یک میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می شود.

همچنین برای مادران باردار و شیرده مشمول طرح 400 هزار تومان و در مجموع 800 هزار تومان (دی و بهمن) پرداخت شد. اما در این میان، برخی از خانواده‌های نگران می‌خواهند بدانند چگونه می‌توان از یارانه شیردهی استعلام کرد، یارانه کودک کد ملی را استعلام کرد و برای یارانه کودک و پرستاری ثبت نام کرد؟ سیستم مرجع یارانه پرستاری و مرجع یارانه کودک با کد ملی چگونه است؟

پیگیری و مرجع یارانه پرستاری و یارانه کودک

معاون رفاه اجتماعی و اقتصاد کار گفت: برای مادرانی که دارای فرزند زیر 2 سال هستند، در صورتی که در دهه اول تا پنجم باشند، مبلغ 2 میلیون تومان (شارژ در ماه های دی و بهمن) واریز می شود. به حساب کالابرگ سرپرستان خانوارها می توانند از 200 هزار فروشگاه معتبر در سراسر کشور 16 قلم کالا بخرند که به این یارانه یارانه مادران شیرده می گویند.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای خانوارهایی داشته باشید که کمک هزینه کودک و مادران را دریافت می کنند این است که چگونه می توانید برای کمک هزینه شیردهی مرد مطالبه کنید؟

از آنجایی که شناسایی خانوارهای واجد شرایط به عهده دولت است و دولت از اطلاعات ثبت شده در بخش بهداشت در هر مکان برای شناسایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه و مادران دهک پایین باردار استفاده می کند، به همین ترتیب از سامانه استعلام یارانه برای مادران شیرده استفاده می کند. هیچ یارانه ای برای کودک وجود ندارد و بنابراین امکان استعلام و پیگیری الکترونیکی وجود ندارد.

یارانه برای مادران شیرده
مرجع کمک هزینه کودک با کد ملی

همانطور که گفتیم سامانه و سایت خاصی برای استعلام کد ملی یارانه کودک و یارانه پرستاری وجود ندارد و این یارانه از کجا به کارت کالابرگ مردم واریز می شود؛ متقاضیان می توانند با مشاهده مبلغ واریز شده روی کارت خود و میزان تراکنش های روی آن، کارمزد واریزی و یارانه را بررسی کنند.

کودکان دهک های 1 تا 5 به حساب خانواده های خود یک میلیون تومان یارانه دریافت کردند.

برای کودکان دهک اول تا پنجم به ازای هر فرزند یک میلیون تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

معاون رفاهی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی از پرداخت یارانه به مادران خبر داد و گفت: طرح امنیت غذایی کودکان بالای 95 درصد منجر به تحقق هدف می شود. کودکانی که نیاز به تغذیه اضافی دارند شناسایی شده اند.

140000 کودک که برنامه رشد استانداردی نداشتند شناسایی و به اداره رفاه اجتماعی معرفی شدند. 15 هزار نفر از این کودکان جزو هفت دهک برتر هستند که خانواده هایشان مشاوره های لازم را برای پوشش تغذیه مناسب دریافت کرده اند.

ثبت نام یارانه برای کودکان و مادران شیرده و باردار

همانطور که قبلاً گفته شد یارانه افراد واجد شرایط به صورت نقدی در کارت آنها واریز می شود و شناسایی افراد واجد شرایط نیز توسط خود دولت انجام می شود، یعنی دولت تشخیص را با توجه به اطلاعات ثبت شده توسط خانوارها در کارت شناسایی می کند. مراکز درمانی که خانواده ها حق دریافت کمک هزینه و یارانه برای مادران باردار و شیرده را دارند.

بنابراین متقاضیان نیازی به ثبت نام در مراجع مربوطه ثبت نام کمک هزینه کودک ندارند، این کار توسط خود دولت انجام می شود. با توجه به مطالب فوق می توان ادعا کرد که سایتی برای ثبت نام و ثبت درخواست دریافت یارانه مادران شیرده وجود ندارد و صحبت از آدرس این سایت نیز بی معنی خواهد بود.

مبلغ تعیین شده با شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار به مادران شیرده و مادران باردار پرداخت می شود و این افراد می توانند با استفاده از مبلغ واریزی نسبت به خرید برخی اقلام سبد غذایی از فروشگاه های کشور بر اساس توافق نامه کاتالوگ الکترونیکی تا پایان سال پایان این سال

منبع: اندیشه معاصر