نماینده آمریکا در شورای حکام: حاضریم به سرعت در وین به توافق برسیم/ چیزی که کم داریم شریکی مشتاق و آماده در ایران است.

نماینده آمریکا در شورای حکام: حاضریم به سرعت در وین به توافق برسیم/ چیزی که کم داریم شریکی مشتاق و آماده در ایران است.

روز جدید نماینده آمریکا در نشست شورای حکام در بیانیه‌ای با تکرار اظهارات مقامات این کشور مبنی بر عزم ایران برای از سرگیری توافق هسته‌ای، اعلام کرد که کشورش آماده انعقاد توافق برای بازگشت به برجام است.

خبرگزاری رویترز نوشت: نماینده آمریکا در بیانیه‌ای درباره احیای توافق هسته‌ای در نشست شورای حکام، تلاش کرد ایران را در به تعویق انداختن توافق در مذاکرات وین مقصر بداند و مدعی شد: آماده ایم که شما فورا توافقنامه بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام منعقد شود. آنچه ما کم داریم شریکی مشتاق و آماده در ایران است.

این ادعای آمریکا در حالی مطرح شده است که ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، همانطور که می دانید چندی پیش پاسخ خود را ارائه کردیم و منتظر دریافت پاسخ رسمی از طرف مقابل هستیم.

وی ادامه داد: ما همواره تاکید کرده ایم که طرف های دیگر مذاکره به ویژه آمریکایی ها باید برای دستیابی به توافق اقدام سازنده انجام دهند. آمریکا کشوری است که از برجام خارج شده و تحریم های غیرقانونی و یکجانبه ای را علیه دولت و ملت ایران اعمال کرده است و به همین دلیل حق مدعی بودن و طلبکار بودن را ندارد. این آمریکاست که برای بازگشت به روند حل و فصل باید ثابت کند که عضوی قابل اعتماد است، نه رژیمی قانونمند و بحران آفرین. این دولت در واشنگتن است که باید ثابت کند که به هنجارهای بین المللی پایبند است و به هنجارهای بین المللی احترام می گذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخی که به هماهنگ کننده مذاکرات داده شده، موضوع جدیدی که مانع از توافق و به نتیجه رسیدن مذاکرات شود، مطرح نکرده است. او هیچ خواسته جدیدی مطرح نکرده است.

کنعانی افزود: ایران نه تسلیم زیاده خواهی طرف های مقابل می شود و نه از خطوط قرمز خود عقب نشینی می کند.

وی ادامه داد: هم آمریکا و هم اروپا (ترویکای اروپایی) باید نشان دهند که در روند مذاکرات به استانداردهای بین المللی پایبند هستند و در تصمیم گیری های سیاسی منافع رژیم صهیونیستی را در اولویت قرار نمی دهند. همانطور که بارها گفته ایم اگر طرف مقابل اراده سیاسی لازم برای دستیابی به توافق را داشته باشد. امکان دستیابی به توافق جامع و خوبی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید