نکونام ستاره لالیگا که استقلالی محسوب می شود، سطح فوتبال ایران را بالا برده است

نکونام ستاره لالیگا که استقلالی محسوب می شود، سطح فوتبال ایران را بالا برده است

همه کشورهای جهان مسابقات لیگ را برگزار می کنند تا فوتبال خود را ارتقا دهند و در سطح قاره ای و جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و هدف نهایی از حفظ لیگ در سطوح مختلف، سود نهایی ملی است.

پیگرد قانونی بازیکنان و مربیان خارجی نیز در این زمینه منطقی است. آنها باید سطح فوتبال ما را بالا ببرند، تجربیات خود را از سال ها در سطح اول به دنیای جوانان ما بیاورند و تمرین با این بازیکنان و الگوبرداری از عملکرد آنها در زمین بهترین راه برای پیشرفت است.

از این نظر گلی که «روبرتو تورس» ستاره اسپانیایی گل گهر در نیمه دوم دیدار مقابل سپاهان به ثمر رساند دقیقاً همان هدف نهایی برگزاری لیگ در کشورمان، رسیدن به استانداردهای جهانی و مدل هایی برای بهبود وجود دارد سپاهان و گل گهر در سال گذشته زیباترین بازی لیگ کشورمان را انجام دادند، این دیدار در سیرجان با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید. در هفته سوم فصل قبل سپاهان تا دقیقه 80 با دو گل پیش افتاد و گهر آن را برگرداند!

اما داستان این مسابقه داستان دیگری بود. همه می دانیم قبل از بازی چه اتفاقی برای سپاهان افتاد و علاوه بر تعلیق 3 اخراج در بازی قبلی، 6 بازیکن این تیم نیز از بازی محروم شدند. اما دو مربی خارجی نگذاشتند این حاشیه ها بر بار فنی مسابقه سایه افکند. در لحظه به ثمر رسیدن این گل، گل گهر با یک گل پیش بود و سپاهان 10 بازیکن داشت، اما شک نکنید که این وضعیت در هر دقیقه از بازی و در شرایط مساوی از نظر امتیاز ربطی به این گل ندارد. تعداد بازیکنان، آن گل زده شد و باید دوباره زده شود. ما او را تشویق کردیم!

فقط به گل نگاه کن؛ روبرتو تورس در سمت چپ محوطه جریمه ایستاده است و می بیند که هم تیمی اش به شما ضربه می زند، او سعی می کند دریبل بزند تا فضایی برای شوت زدن پیدا کند اما تورس مانند برق آسا به توپ می رسد و یک ضربه پای فنی وارد می کند که حتی سه دروازه بان هم می توانستند آن را مهار کنند. !

اولین درس از این گل موقعیت یابی تورس بود که باید به بال ها و مهاجمان ما آموزش داده شود. دومین درس او هوش بالایش در کنترل توپ بود، توانایی که هیچ یک از مدافعان سپاهان نتوانستند جلوی او را بگیرند!

و درس سوم نحوه ضربه زدن او به توپ بود، لازم نیست قدرت زیادی برای گلزنی از پشت محوطه جریمه داشته باشید، فقط باید مراقب باشید. اگر بازیکن دیگری بود، شاید آن توپ را می گرفت و به بهترین شکل به تو می زد، یا شاید بازی را تغییر می داد و به بازیکنان دیگر پاس می داد، اما تورس قبل از اینکه به توپ برسد تصمیمش را گرفته بود.

بزرگترین فوتبالیست های جهان در یک چیز مشترک هستند. اینکه همیشه دو ثانیه از بقیه بازیکنان جلوتر هستند. آنها قبل از رسیدن توپ تصمیم خود را می گیرند و تورس در همان دو ثانیه دروازه بان را می بیند و سوراخ لازم برای عبور توپ از میان مدافعان سپاهان را انتخاب می کند.

بقیه با تمرین همراه است، بدانید که چگونه توپ را در جایی که می خواهید ضربه بزنید!

این گل تورس کیفیت فوتبال ما را به یک سطح ارتقا داد. گلی که برای حمله به واران نیاز به آموزش و تمرین توسط مربیان تیم های دیگر دارد.