نگاه ویژه اسلام به کشاورزی و منابع طبیعی نشان از اهمیت این موضوع دارد

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی کشور ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) گفت: روز 9 دی که روز بصیرت است را گرامی می داریم. همچنین به عنوان بخشداری از تمامی اقدامات انجام شده در راستای طرح یک میلیاردی مردم قدردانی می کنیم.

مدیر رشته های دانشگاهی کشوری با اشاره به اینکه همه مسئولان و مردم باید موضوع زیست محیطی را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه فصلی به این موضوع پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع از منظر شرع، اخلاق دینی حائز اهمیت است، گفت: اسلام نگاه ویژه ای به کشاورزی و منابع طبیعی دارد که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه ما مخاطب این طرح و درختکاری هستیم، خاطرنشان کرد: همکاری و همفکری در فرهنگ سازی و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت باید در اولویت مدارس علمیه باشد.

وی با بیان اینکه در پژوهش باید به معقول بودن فضای سبز نیز توجه شود، تصریح کرد: همچنین شبکه های تبلیغاتی و نهادهای سمینار باید در خدمت فضای سبز و طرح سبز باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه این قراردادها باید به نتیجه عملیاتی منجر شود، یادآور شد: برای رسیدن به این هدف باید حوزه و منابع طبیعی فردی را برای ردیابی مشخص کنند.

وی افزود: برای رسیدن به هدف کاشت یک میلیارد درخت در 4 سال نیازمند عزم همگان و همه مردم برای حضور در کار هستیم و انتظار داریم دولت و مجلس در این زمینه شروع به کار کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغات حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در دوره جدید تبلیغات در حوزه علمیه چند برابر شده است، اظهار داشت: امروز شبکه عظیمی از مبلغان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه می توان از این ظرفیت در موضوعات مختلف از جمله منابع طبیعی استفاده کرد، گفت: البته در گذشته حوزویان به موضوع درختکاری علاقه داشتند اما پس از امضای تفاهم نامه این حرکت ادامه خواهد داشت.