هجرت امام رضا (ع) زمینه ساز گسترش تمدن بشری است

به گزارش خبرگزاری موج کیش

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بینیاز در خطبه های نماز جمعه با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: هجرت امام هشتم به ایران زمینه ساز ظهور امام زمان و امام زمان (عج) است. توسعه آینده نظام اسلامی

وی فراهم کردن زمینه برای گسترش معارف اسلامی، تقویت تشیع، حضور علما، امامزادگان و بزرگان دینی در ایران، تشکیل حوزه علمیه قم و پیروزی انقلاب اسلامی را از دیگر برکات امام رضا(ع) برشمرد. (عج) مهاجرت به ایران.

امام جمعه کیش به روز ملی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت یکی از مولفه های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در هر کشوری است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز با اشاره به اهمیت افزایش و جوانی جمعیت کشور، از آن به عنوان یک وظیفه ملی و دینی برای مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری انقلاب، افزایش جمعیت، جوانی نیروی انسانی و حمایت از خانواده از مهمترین وظایف مسئولان و آحاد ملت است.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت را ابربحران قرن نامیده اند، افزود: کشورهای غربی با سیاست های معیوب دچار پیری جمعیت شده اند و اکنون می خواهند از جوانان کشورهای دیگر برای رفع کاستی های خود استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بینایاز، ازدواج جوانان در سنین مناسب، تسهیل زایمان، درمان ناباروری و تحکیم بنیان خانواده را از مهم ترین راهکارهای افزایش جمعیت عنوان کرد و افزود: مسئولان منطقه آزاد کیش به عنوان فراهم آوردن شرایط مناسب و مصوبات دولت و مجلس در راستای واگذاری زمین به خانواده های دارای سه فرزند زیر 20 سال می تواند گام موثری بردارد.

امام جمعه کیش به سالگرد پیروزی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: 3 خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین بینایاز با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر مقدمه ای برای پیروزی های رزمندگان بود افزود: این دستاورد نه تنها باعث عقب نشینی رژیم بعث عراق و حامیان آنها شد، بلکه منجر به قطعنامه شد. پیشنهاد 598.

وی سوم خرداد را مقدمه ای برای اقتدار امروز کشور در منطقه و بین المللی دانست و می افزاید: نمایش صلابت محور مقاومت با عملیات طوفان الاقصی وعده ای صادقانه و اقتدار ایران در جهان است. مدیون رشادت های جوانان انقلابی است و توانستند در همه عرصه ها به خدا و روحیه حماسی توکل کنند.» دشمنان را شکست دهید.

امام جمعه کیش در خصوص تنبیه دانش آموز در کیش گفت: این موضوع مهمی در آموزش و پرورش است و باید صحت آن بررسی شود و مراجع کنترلی طبق قانون موضوع را پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز افزود: اگر موضوع صحت ندارد باید با افرادی که اذهان عمومی را مشوش کرده اند برابر قانون برخورد شود و از نظرات شخصی خودداری شود.

امام جمعه کیش همچنین سالروز شهادت شهید بروجردی معروف به مسیح کردستان را جشن گرفتند.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها