دانشجوی محروم جهادی هجرت سپاه پاسداران دانشگاه امام حسین (ع) تربت حیدریه


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877218

این روزها جهاد و خدمت به عنوان زیربنای مکتب انقلاب اسلامی و تبلور جهاد و ایثار در راه محرومیت زدایی، گسترش عدالت اجتماعی و تبیین گفتمان انقلاب در مناطق فقیرنشین و فقیرنشین تربت حیدریه در حال ظهور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با هدف شناسایی و شخصیت پردازی جوانان و برنامه ریزی برای مشارکت آنان در امر سازندگی و توسعه کشاورزی انجام می شود. کشاورزی و منابع طبیعی در روستاها و مناطق فقیرنشین جهاد کشاورزی و مقاومت بسیج.


3c09ff55 24f9 4539 8703 0624448c449a خبر خاکستری

این طرح به منظور استفاده از اوقات فراغت جوانان و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت آنان، تسریع در اجرای فعالیت ها در بخش کشاورزی، آموزش و ارتقای مهارت های جوانان و فارغ التحصیلان و در نهایت افزایش تولید و درآمد برنامه ریزی شده است. کشاورزان. بسیاری از آثار اقتصادی و اجتماعی حاصل این حرکت است.

اجرای طرح از بعد اجتماعی موجب تقویت فرهنگ مشارکت، ایجاد ارتباط بین کار و تحصیل، ایجاد روحیه مسئولیت پذیری، تقویت انگیزه معنوی، ایجاد فضای اوقات فراغت سالم و ایجاد حس اعتماد به نفس در جوانان می شود. .

این روزها جهاد و وزارت به عنوان زیربنای مکتب انقلاب اسلامی و تبلور جهاد و ایثار برای محرومیت زدایی، گسترش عدالت اجتماعی و تبیین گفتمان انقلاب در مناطق فقیرنشین و فقیرنشین تربت حیدریه در حال ظهور است.


f67e19d0 cbce 40c8 964d 5ead0aa3219b خبر خاکستری

جمعی از دانشجویان سپاه پاسداران دانشکده تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) در اولین مرحله از اردوهای جهادی در سال 1401 وارد منطقه تربت حیدریه شدند و در چهار دهستان کدکن، رخ، نصر و بیگ ساکن شدند.

برهمین اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه تربت حیدریه با هماهنگی بسیج سازندگی شهرستان تور خبری و رسانه ای را در منطقه روح انجام دادند که در این گزارش به محل فعالیت جهادی اشاره شده است.


50 منطقه ساختمانی در زمینه تعمیرات و کارهای عمومی و تحویل نهایی


b46641d9 14e0 412b 9605 db0173e1b748 خبر خاکستری

سروان محسن فتوحیان مسئول بسیج سازندگی تربت حیدریه در حاشیه این تور رسانه ای در جمع خبرنگاران گفت: حیدریه حضور خواهد داشت.

وی حوزه های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان را از مهمترین محورهای فعالیت این گروه های جهادی برشمرد و گفت: مرحله اول این اردوها در روستاهای محروم سرهنگ، الک، عسکر، نصر، سربالا، احمدآباد هرایی، محمودآباد، بارک رباط، دافی رزق، باباگ و فدیه.

فتوحیان خاطرنشان کرد: در این مرحله 50 پهنه عمرانی در حوزه تعمیر و ساخت و ساز بر اساس نیازمندان و معلولان مناطق فقیرنشین روستایی تامین می شود.

وی مرحله دوم این اردوها را استعداد 250 نفر در 13 تیرماه عنوان کرد و افزود: ادامه این اردوها و عرصه ها توسط جهادگران دانشکده حراست امام حسین (ع) در مناطق متروکه اجرا می شود. “


ضرورت ایجاد شبکه ای از نهادهای خدمات رسان برای محرومیت زدایی / بینش سازمانی در صورت موفقیت با رویکرد جهادی


be40f67a aa36 4f04 929e f8c746927ac0 خبر خاکستری

حجت الاسلام سید جواد علیزاده رئیس شورای جهاد استانی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این اردوها در جمع خبرنگاران گفت: طلابی که طعم محرومیت را می چشند معمولا در حین خدمت به محرومیت و خدمت نگاه می کنند و قسمت دوم کار این است که به نهادهای دولتی کمک کنید.»

وی افزود: گاهی مواد و منابع وجود دارد اما نیازی به نیروی انسانی نیست بنابراین از ظرفیت نیروی انسانی به عنوان جهادگر استفاده می کنیم.

علیزاده افزود: داشتن بانک اطلاعاتی قوی از حوزه های خدمات رسان و بانک اطلاعاتی گروه های جهادی امری ضروری است اما از سوی دیگر تا زمانی که نهادهای خدمات رسان و محرومیت زدایی به هم پیوند نخورند اتفاق خاصی نمی افتد، بنابراین همه دستگاه ها و مجموعه ها باید امیدوار باشیم که این مشکل به وجود آید. با شورای جهادی تشکیل شده در دولت جدید حل خواهد شد.

رئیس شورای جهاد خراسان رضوی افزود: متأسفانه گاهی یک مددجو از چند سرویس دهنده خدمات دریافت می کند و مددجوی دیگری از جایی این خدمات را دریافت نمی کند و این روش کار جهادگران را تحت تأثیر قرار می دهد. از سوی دیگر، کار به صورت حرفه ای پیگرد قانونی ندارد.»

وی افزود: بر این اساس دستگاه های خدمات رسان باید مشکلات را به مشکل تبدیل کرده و سپس به گروه های جهادی منتقل کنند تا این گروه های جهادی اطلاعات و امکانات اولیه را در اختیار افراد خیر یا بسیج سازندگی یا بنیاد علوی و بنیاد برکت قرار دهند. آنها را به فکر مشکلات محرومان می گذارند.

رئیس شورای جهادی خراسان رضوی گفت: نگاه جهادی در عرصه تشکیلاتی یک ضرورت است و این نگاه جهادی باید با تمام قوا در ابعاد و عرصه های مختلف ظاهر شود.

سید جمال یوسف زاده رئیس شورای جهادی تربت حیدری گفت: نیازمندان در عرصه های مختلف هستند.

وی افزود: امسال یک هزار و 300 دانش آموز در چند مرحله در تربت حیدریه به محرومیت زدایی خدمت می کنند که در حال حاضر 250 دانش آموز در کدکن، باباگ، رخ و نصر در حوزه های مرمت، ساخت و ساز و بازسازی فعالیت می کنند.


13 منطقه عمرانی در منطقه نصر تکمیل می شود


59f5f949 8e46 45ec 9046 573153f33859 خبر خاکستری

مسئول گروه جهادی دانشکده تربیت پاسداری امام حسین(ع) مستقر در نصر گفت: پنجمین روز حضور ما در این شهرستان است و مشغول سقف و دیوار هستیم.

حجت علی نگی افزود: 13 سالن را واگذار کرده ایم که از این تعداد تاکنون چهار سالن تکمیل شده و 9 سالن دیگر نیز در حال ساخت است.

وی گفت: ساخت کار به گونه ای است که 6 روز دیگر دیوار یک خانه را به پایان می رسانیم و سپس سقف سازی را آغاز می کنیم.

علی نقی افزود: در حوزه فرهنگی با کمک چهار روحانی مستقر دوره های آموزشی روخوانی و فهم قرآن، ایجاد اذان و آشنایی با شبکه های مجازی را ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید