هشدار «نارنجی» برای آبگرفتگی معابر شمال شرق کشور

هشدار «نارنجی» برای آبگرفتگی معابر شمال شرق کشور

سازمان هواشناسی کشور نسبت به آبگرفتگی معابر، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شمال خراسان رضوی بر اثر بارش باران، رعد و برق و تگرگ هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه نارنجی از افزایش فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ برای امروز (دوم خرداد) در شمال خراسان رضوی خبر داد.

در نتیجه این خطرات، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و کانال ها، آبگرفتگی معابر عمومی، رعد و برق و برق گرفتگی، وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و غبار و کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است برای کاهش خسارات ناشی از این شرایط جوی از هرگونه توقف و حرکت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از هرگونه فعالیت کوهنوردی، جمع آوری دام از مراتع مرتفع و از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود. و سازمان های امدادی را برای کمک آماده کنند. هرگونه خسارت و آسیب احتمالی آمادگی شهرداری ها را برای پاکسازی معابر و معابر عمومی توصیه می کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی پیش بینی شده است. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید