همکاری با لیگ عربستان به توسعه بیشتر فوتبال کمک می‌کند

با ورود فوتبالیست های مشهور جهان به لیگ فوتبال عربستان، این لیگ مورد توجه هواداران، رسانه ها، بازیکنان، مربیان و مدیران فوتبال در سراسر جهان قرار گرفته است. ورود بازیکنانی چون «کریستیانو رونالدو»، «کریم بنزما» و «نیمار» باعث شده این لیگ در اروپا طرفدارانی داشته باشد و حتی باشگاه های بزرگ دنیا نیز آماده همکاری با این لیگ باشند.

روزنامه «الشرق الاوسط» در گفت وگو با «خوان لاپورتا» به بررسی لیگ فوتبال عربستان پرداخته است. لاپورتا در این گفتگو با تاکید بر لزوم همکاری لیگ عربستان با باشگاه های اروپایی، آمادگی کامل خود را برای همکاری با باشگاه های عربستانی با انتقال تجربه و روش های نوین برای پیشرفت باشگاه های عربستان تایید کرد و گفت که نسخه مدرن این رقابت ها . به طرز شگفت انگیزی و موفقیت آمیز پیش می رود و او این لیگ را دنبال می کند.

رئیس بارسلونا برای فوتبال عربستان و حضور بازیکنان اروپایی در لیگ این کشور گفت: می بینم لیگ عربستان خوب پیش می رود و روی فوتبال سرمایه گذاری کرده اند. فوتبال محبوب ترین ورزش در جهان است و یکی از بهترین راه ها برای نمایندگی کشور شما است. تیم آنها در جام جهانی عملکرد بسیار خوبی داشت و تنها تیمی بودند که آرژانتین قهرمان جام جهانی را شکست دادند.

وی درباره راه های بهبود لیگ عربستان گفت: من در موقعیتی نیستم که به آنها توصیه کنم که چه کاری انجام دهند زیرا آنها بهتر از من می دانند که چه کار کنند. اما شاید جدا از بازیکنانی که به لیگ می آورند باید به دنبال همکاری با باشگاه های اسپانیایی هم باشند چرا که باعث افزایش کیفیت لیگ و فوتبال آنها می شود و به نفع آنهاست. برای ما بسیار جالب است که در امارات یا عربستان باشیم و با هواداران خود ملاقات کنیم.

لاپورتا در پاسخ به این سوال که آیا لیگ عربستان را دنبال می کند یا خیر، گفت: بازیکنانی در این لیگ هستند که من آنها را دنبال می کنم، بنابراین برخی از بازی های عربستان را تماشا می کنم. در اروپا علاقه مند به لیگ عربستان هستیم. اما همانطور که گفتم، همکاری با باشگاه هایی مانند بارسلونا برای صادرات تجربیات و سبک واقعی فوتبال کمک به توسعه بیشتر فوتبال در عربستان سعودی است.

رئیس باشگاه بارسلونا در این گفتگو به وضعیت بارسلونا نیز اشاره کرد و افزود: مطمئن هستم که امسال قهرمان لیگ می شویم. ما خط هافبک خود را تقویت کردیم و همانطور که دیدید، بازی مالکیت خود را مقابل اتلتیکو مادرید تجدید کردیم و زمانی که بارسلونا توپ را در اختیار داشته باشد، آنها غیرقابل توقف خواهند بود. هدف ما قهرمانی اسپانیاست.

وی در خصوص حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد: در مرحله گروهی تاکنون عملکرد خوبی داشته ایم. ما بازیکنان خوبی مثل لواندوفسکی، فلیکس و پدر داریم. ما در حال حاضر دو بازیکن کلیدی خود یعنی تراشتگن و گاوی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم. با نگاهی به وضعیت سایر تیم ها اگر همه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم می توانیم قهرمان اروپا شویم.

لاپورتا در پایان بر جذابیت لیگ اسپانیا تاکید کرد و گفت: لیگ اسپانیا جذاب ترین لیگ اروپا است و رقابتی تر از لیگ انگلیس است. چهار تیم “بارسلونا”، “رئال مادرید”، “اتلتیکو مادرید” و “رئال سوسیداد” برای عنوان قهرمانی می جنگند و در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارند و حتی تیم هایی که در این لیگ اول نیستند. کیفیت بالایی دارد و می تواند با هر تیمی در اروپا بازی کند