اعلام آمادگی بسیج برای کمک به اداره شهر در 8 مولفه / توسعه تفکر بسیجی یعنی توسعه امنیت و آرامش مردم

ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786202

سردار حسن زاده با مراجعه به دادگاه شورای شهر تهران؛

رهبر معظم انقلاب، فلسفه تشکیل بسیج را تبدیل تهدیدها به فرصت در همه عرصه ها عنوان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تهران پرس; سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای پایتخت گفت:

وی ادامه داد: بر اساس منویات و نظام فکری مقام معظم رهبری، همه مردم و مسئولان وظیفه دارند بسیج را تقویت کنند و تفکر بسیجی را تعمیق بخشند. در طول تاریخ سعی شده از همه فرصت ها در مکتب های مختلف حکومتی استفاده شود، با پیروزی انقلاب اسلامی بسیجی تشکیل شد که حلال مشکلات و مکتبی ماندگار است. برخی می گفتند بسیج برای دفاع مقدس است، اما اینطور نبود، در آن زمان تشکیل شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: مکتب بسیج و بسیج نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان اسلام وجود دارد. مقام معظم رهبری در سال 1398 با توجه به فلسفه تولد بسیج، منطق بسیج را اساساً رفع تهدید و تبدیل تهدیدها به فرصت بیان کردند. امام راحل (ره) نیز می فرمایند: اگر تفکر بسیجی در یک کشور طنین انداز شود، تهدید برطرف می شود وگرنه هر لحظه شاهد بحران و تعادل در نظام خواهیم بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند بسیج بی نظیری وجود ندارد و نشات گرفته از اندیشه انقلاب و اسلام است که برخاسته از تفکر انقلابی و اسلامی است. ما در تهران بزرگ 2500 پایگاه بسیج، 5000 بسیج قشری و 2400 گروه جهادی داریم که بر چشم اندازی که مقام معظم رهبری تعیین می کنند تمرکز دارند.

سردار حسن زاده تاکید کرد: تقویت تفکر بسیجی و بسیجی به معنای رفع تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت است که موجب توسعه و رشد انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهور آن می شود. تشدید بسیج برای دریدن چشمان دشمنان کشور است. بنابراین تقویت آن وظیفه فردی ماست.

وی با تاکید بر اینکه استقامت مکتب بسیج معادل استقامت انقلاب است، ادامه داد: امروز شاهد پخش تفکر بسیجی در بدنه حاکمیت کشور هستیم که به فرموده شهید سردار سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران پایگاه است. از شهدا.” پایتخت این کمپ تهران است.

سردار حسن زاده گفت: همه مردم دنیا شام شیرین انقلاب اسلامی را امتحان کنند و با این تفکر بسیج انقلابی حاکم این اتفاق می افتد. مردم ما باید سعادت دنیا و آخرت را بچشند. مطمئنم در آینده مردم تهران شهر خوبی را خواهند شناخت.

وی گفت: برای دستیابی باید شاخص های معماری شهری ایرانی- اسلامی را در کالبد شهر ببینیم، باید به درون جسم و روح جسم توجه کنیم. مایلیم آقای زاکانی نیز در این جلسه حضور داشته باشد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران تاکید کرد: ارتباط شهرداری و مردم باید شیرین ترین رابطه انسانی باشد و مردم را به سمت روابط صمیمانه سوق دهد.

وی تاکید کرد: انتظارات مردم و رهبر انقلاب اسلامی از شورای شهر و مدیریت شهری زیاد است. در زیر به برخی از این انتظارات که با ظرفیت بسیج می توان پاسخ داد اشاره می کنم. بسیج شوید تا به رشد کامل کمک کنید تا این انتظارات را برآورده کنید.

سردار حسن زاده گفت: کاهش آسیب های اجتماعی، توزیع عادلانه خدمات شهری، ارائه خدمات بی قید و شرط، سریع و با حفظ کرامت انسانی، تقویت مولفه های شاخص های ایرانی- اسلامی، توجه به ورزش همگانی، اجرای طرح محله اسلامی برای بسترسازی تحقق جامعه اسلامی و … یکی از هشت مولفه ای است که با کمک ظرفیت بسیج می توان به آن دست یافت.

وی گفت: حدود 1400 محله در تهران وجود دارد که باید برای الهام بخشیدن به مردم آن محلات برنامه ریزی شود. فرصت‌های باورنکردنی در بسیج وجود دارد که برخی از آن‌ها را در مبارزه با ولیعهد دیدیم. در ابتدای طرح شهید سلیمانی مخالفت هایی وجود داشت که یک هفته تلاش کردیم این طرح را در وزارتخانه های مختلف اجرا کنیم. آقای زالی در ابتدای هفته سوم گفت با این طرح برای اولین بار پیشگیری از درمان پیشی گرفت.

سردار حسن زاده گفت: در دوران اوج تاج و تخت با مخالفان طرح شهید سلیمانی در کشور دوباره شکل گرفت. در آن زمان 13 مشکل از جمله خستگی کادر پزشکی، کمبود و گرانی دارو شناسایی شد و هر کدام از این مشکلات بودجه کلانی را می طلبید که صدها نفر از تحصیل خارج شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران گفت: تا جایی که تفکر بسیجی را توسعه داده ایم امنیت و آسایش مردم و انقلاب را تامین کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید