واکسن کروناویروس AstraZeneca از سراسر جهان جمع آوری شد

واکسن کروناویروس AstraZeneca از سراسر جهان جمع آوری شد

پس از اعتراف آستراژنکا؛ واکسن های کرونا AstraZeneca از بازار جهانی جمع آوری شده است.

به گزارش سایت طلا، AstraZeneca پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید-19 تولید کرده عوارض جانبی نادر اما کشنده ای ایجاد کرده است، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرده است.

مهر در گزارشی به نقل از ایندیپندنت نوشت: این شرکت داروسازی انگلیسی- سوئدی اکنون مجوز عرضه واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدی است برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و این شرکت دلیل بازگشت مجوز را اشباع بازار از واکسن های به روز برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا اعلام کرد.

درخواست دریافت واکسن از اتحادیه اروپا در تاریخ 5 مارس سال جاری ثبت شده و از 18 اردیبهشت (دیروز) اجرایی شده است. AstraZeneca در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجایی که چندین نسخه از واکسن کووید-19 ساخته شده است، مازاد واکسن در بازار وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرده است که یکی از واکسن هایش به نام کووید شیلد در موارد نادری می تواند باعث لخته شدن خون و کاهش پلاکت ها در خون شود.

البته پس از طرح دعوای دسته جمعی علیه این شرکت در انگلستان، AstraZeneca به این عارضه اعتراف کرد. این شکایت ادعا می کند که واکسن باعث مرگ و جراحت شده است و شاکیان برای 50 قربانی حدود 100 میلیون پوند غرامت طلب کرده اند.